Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا که بهترین آژانس اتحادیه اروپا با بودجه ۷۵۴ میلیون یورویی است، از سوی مترجمانی که با پناهجویان آسیب پذیر در کشورهایی چون یونان، ایتالیا و جزایر قناری همکاری می کنند، مورد تظلم و دادخواهی قرار گرفته است.

در این دادخواست عنوان شده که فرانتکس با استفاده از یک پیمانکار که دستمزدهای پایین ارائه می دهد، از نیروهای خود بهره برداری می کند و استاندارهای اروپایی در زمینه پرداخت و شرایط کاری را زیر پا می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مکتار مترجمی که این دادخواست را تهیه کرده، گفت که در طول هشت سال کار برای آژانس های اتحادیه اروپا از جمله فرانتکس، هرگز چنین دستمزد پایینی به وی پیشنهاد نشده است.

وی که به ۱۰ زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و عربی کلاسیک مسلط است، گفت که فرانتکس باید مسئولیت مترجمان را برعهده گیرد.

شرایط کاری مترجمان به این صورت است که به هیچ وجه نباید بیش از ۳۰ دقیقه از محل کار خود فاصله داشته باشند و ممکن است مجبور شوند تا ۱۲ ساعت متوالی کار کنند، ضمن اینکه اغلب با افراد دچار ضربات روحی که عبور از مسیرهای هولناک دریایی را متحمل شده اند، سر و کار دارند.

این مناقشه ماه ها پس از کناره گیری مدیر اجرای فرانتکس روی داده است. هر سال این آژانس مرزی از دانش و مهارت ۸۰ مترجم و رابط فرهنگی که از طریق پیمانکاران طرف ثالث استخدام می شوند، استفاده می کند.

در همین حال، این آژانس که مقر آن در ورشو است، اعلام کرد که برای حرفه ای بودن مترجمان و رابطان فرهنگی که می توانند لهجه ها، فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه را درک کنند، ارزش قائل است.

برچسب‌ها قاره اروپا پناهجویان اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا پناهجویان اتحادیه اروپا قاره اروپا پناهجویان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است