Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و یکمین جلسه شورای عالی سازمان انتقال خون ایران با حضور وزیر بهداشت و دیگر اعضای این شورا برگزار شد و مباحثی همچون انجام آزمایشات بررسی آنتی‌بادی‌های خون‌های اهدایی، بازنگری اساس‌نامه سازمان انتقال خون، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این سازمان و غیره از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، بازنگری اساسنامه سازمان انتقال خون که دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۳ بود یکی از محورهای مورد تبادل نظر این جلسه شورا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل و یکمین جلسه شورای عالی سازمان انتقال خون دارای ۹ بند دستورجلسه بود که تمامی مفاد آن به تصویب اکثریت مطلق اعضا رسید.

در این جلسه موضوعاتی چون ارتقای کیفیت محصولات تولیدی سازمان، بهبود استانداردهای خدمات ارائه شده در سازمان و در نهایت کاهش عوارض و واکنش‌های ناشی از تزریق خون و فرآورده‌های خون در بیماران، به بحث گذارده شد.

برنامه‌ریزی برای تولید محصولات خون کم لکوسیت و انجام آزمایشات بررسی و غربالگری آنتی بادی‌های خون‌های اهدایی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

بازنگری و اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان انتقال خون به عنوان اولین اصلاح ساختار سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای عالی بود.

در ساختار جدید سازمان انتقال خون، تشکیلات معاونت اجتماعی بدون گسترش چارت تشکیلاتی پیش‌بینی شده است که هدف آن، توسعه همکاریهای بین بخشی، برخورداری از ظرفیت خیران، سازمان‌های مردم نهاد، تشکلهای دانشجویی و بخش خصوصی در گسترش زیرساخت‌های مهم انتقال خون در سراسر کشور می‌باشد.

در این جلسه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و رئیس شورا، دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله، دکتر مجتبی قدیانی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر دارایی رئیس سازمان غذا و دارو، پنج عضو اصلی شورای عالی سازمان انتقال خون حضور داشتند.

گفتنی است شورای عالی سازمان بالاترین مرجع تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری سازمان انتقال خون است.

کد خبر 596393

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون مرکز انتقال خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جلسه شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون