Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور 320 قاری مازندرانی به میزبانی آمل خبر داد.   
به گزارش  خبرنگارآریادرشهرستان آمل:، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مسابقات استانی قرآن کریم که به میزبانی شهرستان آمل در حال برگزاری است، این مسابقات را چهل و پنجمین دوره عنوان و اظهار کرد: این دوره مسابقات از امروز یکشنبه بیست و سوم مردادماه در مرحله استانی و در هر رشته‌ای از قرآن کریم و در بخش خواهران واقع در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم(ع) در سن بزرگسالان آغاز شد و تا فردا بخش برادران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
وی بیان کرد: این مسابقات که در گذشته به شکل شهرستانی بوده چندین سال به حالت منطقه‌ای نام گرفته و تاکنون در پنج منطقه مسابقات استانی قرآن کریم برگزار شد.         
حیدری جناسمی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان مسابقات منطقه‌ای پس از مسابقات شهرستانی در این مسابقات راه یافتند که در پنج منطقه ساری، بابل، آمل و دو منطقه غرب استان بود و در دوره قبل 55 قاری برتر قرآنی به رقابت کشوری راه یافتند، تصریح کرد: در این دوره با ثبت‌نام دو هزار شرکت‌کننده بیش از حدوداً 320 نفر اعم از 170 نفر برادران و 150 نفر خواهر به تفکیک به مرحله استانی رقابت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری این دوره از مسابقات را بیشتر با حضور داوران کشوری و داوران بین‌المللی عنوان و مطرح کرد: این داوران از سوی دوره مسابقاتی که در تهران به اجرا در می‌آید، اعزام شدند که مطمئناً این دوره به سبک داوری ملی با توجه بیشتر انجام می‌شود.  
حیدری جناسمی با اشاره به اینکه پس از این دوره مسابقات منتخبین برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند،  عنوان کرد: با توجه به سطح مسابقات در هر استان، هر ساله سهمیه‌ای را در نظر گرفته می‌شود و بعضی از استان‌ها نفرات اول و دوم هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.        
وی جایگاه مازندران در بخش‌های مختلف قرآن را در سطح بین‌المللی در رشته قرائت مطرح کرد و گفت: این استان چندین سال است که نفر اول و دوم را در رشته قرائت به خود اختصاص داده همچنین در سطح حفظ کل نفر اول و دوم، در رشته ترتیل نفر اول را داشته که این برتری‌ها از خواهران و برادران بوده است.           
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه مازندران این استان سالانه حدود 15 نفر راهیابی به مسابقات کشوری را دارد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات نیز که همزمان در 19 استان در کشور در حال برگزاری است، راهیابی مناسبی از سوی قاریان مازندرانی به مسابقات کشوری را خواهیم داشت تا به مسابقات بین‌المللی راه یابند که البته  در پایان این مسابقات منتخبین با معرفی قاریان با حضور در محضر مقام معظم رهبری اختتامیه مسابقات اعلام می‌شود.        
حیدری جناسمی برگزاری مسابقات استانی را یک بار در این استان عنوان و بیان کرد: البته ممکن است از سوی دستگاه‌های اجرایی استانی چنین مسابقات داخلی در طول سال برگزار کند.           
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز در این مراسم از برگزاری محفل انس قرآنی به طور ماهانه در این شهرستان عنوان و بیان کرد: طبق مصوبه‌ای در شورای فرهنگ و سپردن دبیری توسعه فعالیت‌های قرآنی به این هر ماه محفل قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود.           
حجت‌الاسلام هادی بهرامی افزود: در کنار این برنامه تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، برنامه آموزشی نیز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با تشکیل کمیسیون پژوهشی و راه‌اندازی فصل‌نامه در این شهرستان انتشار کارهای پژوهشی قرآنی در این فصل‌نامه را پس از صدور مجوز دستور کار داریم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رقابت 320 قاری مازندرانی در چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در آمل اوقاف و امور خیریه مسابقات استانی حیدری جناسمی دوره مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی، گفت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در ایران، در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های آموزش، محافل، تفسیر، هنر و ارتقای مبلغین قرآنی، گام‌های بلندی در مسیر تعالی و نشر فرهنگ قرآنی برداشته است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با سابقه‌ای دیرینه در زمینه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در سال اخیر با مصوبه آستان قدس رضوی، به عنوان اداره دارالقرآن کریم شناخته می‌شود.

سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی بیان داشت: بخش آموزش دارالقرآن الکریم با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش قرائت نماز، تصحیح تلاوت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن و حفظ اشاره کرد.
محافل انس با قرآن

وی یادآور شد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در طول روز، هفته و سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ثابت دارالقرآن است. محافل انس با قرآن نیز با عنوان کرسی تلاوت رضوی هر روز برای خانم‌ها و آقایان در رواق امام و رواق حضرت زهرا برگزار می‌شود.

مقومی گفت: بخش تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم با بهره‌مندی از اساتید برجسته، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌ریزی و اجرای بیان معارف اذان‌گاهی، برگزاری نشست‌های تفسیری و کلاس‌های تفسیر، محفل انس با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در دستور کار دارد.

هنرهای قرآنی

وی افزود: علاوه بر آموزش و تلاوت، دارالقرآن الکریم در زمینه هنرهای قرآنی نیز فعال است. در این بخش، شاهد خلق آثار هنری فاخر توسط هنرجویان و اساتید در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و سایر رشته‌های هنری هستیم.

ارتقای مبلغین قرآنی

مقومی خاطرنشان کرد: دارالقرآن الکریم با برگزاری جلسات ارتقای مبلغین قرآنی با حضور استاد قرائتی در ماه مبارک رمضان و تداوم این جلسات به صورت هفتگی پس از ماه رمضان، گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مبلغان قرآنی برداشته است.

سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در پایان، ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای شرکت در برنامه‌های متنوع این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که دارالقرآن الکریم در مسیر ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و ارتقای سطح دانش و معرفت زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی، بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر 6095686 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل