Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانیال پولادوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مراحل عضویت در صندوق آسان بوده و ظرف مدت کوتاهی کار متقاضیان و مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضی با مراجعه به یکی از کارگزاری‌ها، در آنجا با ارائه تاییدیه محل سکونت یا معرفی‌نامه از سازمان‌ها و نهادها و یا اشتغال به کشاورزی، امضای قرارداد، ارائه یک قطعه عکس و یک برگ کپی شناسنامه و کپی کارت ملی، امضای قرارداد و واریز فیش حق بیمه به بانک کشاورزی و یا بانک ملت عضو صندوق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دولت در این صندوق، دو برابر حق بیمه‌ای را که هر فرد می‌پردازد، پرداخت می‌کند که این مبلغ، کمک ویژه دولت برای افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان گفت: مبنای وصول حق بیمه‌ها براساس جدول سطوح هشت‌گانه درآمد ماهیانه خواهد بود که از ۱۰ میلیون ریال تا ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مبلغ درآمد ماهیانه مبنای وصول حق بیمه است که پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده از بابت یک ماه و همین میزان درصد حق بیمه سهم بیمه شده از بابت یک سال در نظر گرفته شده است.

پولادوند ادامه داد: مزایا و خدماتی که براساس تکالیف قانونی صندوق باید به کشاورزان،روستاییان و عشایر کشور ارائه کند، شامل پرداخت ۷۰ درصدی حق بیمه سالیانه روستاییان و عشایر توسط دولت به عنوان کارفرما، پرداخت مستمری دوران پیری (بازنشستگی)، پرداخت مستمری از کارافتادگی کلی ناشی از کار و غیرناشی از کار، پرداخت مستمری بازماندگان متوفی بر اثر حوادث ناشی از کار و غیرناشی از کار و همچنین نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از بیمه روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای و بالعکس است.

وی یادآور شد: جوامع هدف صندوق که می‌توانند بیمه شوند، شامل روستائیان (کسانی که با هر شغلی در روستا زندگی می‌کنند)، ساکنین مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن در روستاها ( شامل ۲۳۰ شغل در حوزه کشاورزی) و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ( بدون در نظر گرفتن شغل آنها) است.

وی تصریح کرد: همچنین شاغلان فصلی و استادکاران، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، مربیان موسسات قرآن و عترت، مشاغل حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی،  فعالان حوزه فرش و قالی‌بافان و نیز زنبورداران هم به عنوان جوامع هدف می‌توانند بیمه این صندوق شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان گفت: داشتن شرایط عمومی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم بیمه‌پردازی افراد در سایر صندوق‌های بیمه‌ای، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن برای متقاضیان که البته همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال در یک خانواده می‌توانند جداگانه بیمه شوند و عقد قرار داد و پرداخت پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده از شرایط عمومی عضویت در این صندوق است.

پولادوند اظهارداشت: ماهیت کارگزارن صندوق موسسات حقیقی، دهیاری‌ها، شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و عشایری و نیز تعاونی دهیاران است.

وی بیان کرد: اکنون ۷۲ هزار و ۲۰۱ نفر بیمه شده در قالب ۱۱ نوع بیمه در استان داریم و سه هزار و ۲۴۲ نفر هم مستمری‌بگیران این صندوق هستند.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر گرگان گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر گرگان گلستان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر گرگان گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روستائیان و عشایر بیمه اجتماعی صندوق بیمه بیمه شده بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود