Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسانه‌ای یمنی در استان شبوه یمن، صدها شبه نظامی مزدور وابسته به حکومت متجاوز سعودی در درگیری با شبه نظامیان مورد حمایت امارات کشته و زخمی شدند که بیشتر آن‌ها توسط هواپیماهای اماراتی بمباران شدند. 

در همین حال، درگیری‌ها بین قبایل استان شبوه و مزدوران وفادار به نیروهای متجاوز عربستان در تمام مناطق شهر «عتق» مرکز استان شبوه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن نیز گزارش داد که پس از تسلط شبه نظامیان وابسته به امارات بر شهر عتق، درگیری‌هایی بین گروه‌های شبه نظامی مزدور وابسته به امارات و شبه نظامیان ائتلاف متجاوز در شهر عتق شعله‌ور شده است. 

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها پس از آن رخ داد که شبه‌نظامیان کنترل شبوه را پس از سیطره و غارت شهر عتق در استان شبوه به دست گرفتند. 

این منابع افزودند که فرمانده تیپ پنجم در گروه شبه نظامیان موسوم به «دفاع شبوه» که توسط دولت امارات تاسیس شده است، به ضرب گلوله یک گروه دیگر شبه نظامی مورد حمایت امارات موسوم به "العمالقه" در شهر عتق مرکز استان شبوه کشته شده است. 

منابع محلی گفتند که «مفرج محمد صالح الحارثی» فرمانده موسوم به «تیپ پنجم دفاع شبوه» به همراه محافظانش در پی تعقیب شبه نظامیان موسوم به «العمالقة» (غول‌ها) در جاده صحرای عسیلان عتق کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.  

در حالی که شدت درگیری‌ها بین مزدوران متجاوز ادامه دارد، شبه نظامیان مزدور وابسته به حزب اصلاح که کنترل مارب را در دست دارند، ارائه سوخت نیروگاه‌های شبوه را متوقف کردند و شرط کردند که عاملان جنگ خونین در شهر عتق باید به دادگاه معرفی و محاکمه و عزل شوند. 

ناظران پیش بینی می‌کنند که درگیری‌ها بین شبه‌نظامیان وفادار به امارات و شبه‌نظامیان حزب الاصلاح نزدیک به گروه اخوان در منطقه اسفل الشبیکه و اردوگاه «مره» که در ورودی شمالی استان «شبوه» واقع شده‌اند، ادامه یابد و فراتر از استان شبوه شود و شاید استان‌های «حضرموت» و «المهره» که تحت سیطره نیروهای ائتلاف قرار دارد را در برگیرد.

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی یمن آسیای غربی عربستان سعودی امارات متحده عربی شبه نظامیان استان شبوه درگیری ها شهر عتق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود