Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اکبر رامجردی روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه اخیر خیرین حوزه سلامت استان با محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، افزود: در این جلسه بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان اتفاق‌ نظر بود و بر این موضوع تأکید شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت ادامه داد: در حال حاضر هفت پروژه در حال اجرا در استان فارس وجود دارد که البته جزو پروژه‌های راکد نیستند؛ بلکه پروژه‌های در حال اقدام هستند که نیاز به سرعت بالاتر و حمایت بیشتر از سوی مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامجردی با بیان اینکه یک یا دو پروژه از پروژه‌های در حال اقدام نیاز به تصمیم‌گیری در حوزه دولتی دارد، گفت: از مجموع این پروژه‌ها سه پروژه بیمارستانی است که مهمترین آنها پروژه بیمارستان حضرت رسول اعظم (ص) است.

وی اضافه کرد: در طول سه یا چهار ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط خیرین به این پروژه تزریق شده است اما از آنجا که کار این پروژه سنگین است نیاز به حمایت بیشتری دارد. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری از ۴۰ تخت دیالیز در این مجموعه رونمایی کنیم.

رامجردی به پروژه بیمارستان سرطان جنوب نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با توجه به عظمت کار نیاز مبرمی به حمایت مردم دارد. در تلاش هستیم مراحل پیشرفت این پروژه را با کمک مردم تسریع بخشیم.

وی ، پروژه توسعه بیمارستان کوثر را از دیگر پروژه‌های در حال اقدام دانست و گفت: این بیمارستان در طول سالهای گذشته خدمات بسیاری را در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه کرده است. امیدواریم این پروژه نیز به کمک هیات امنای بیمارستان، مردم و خیرین به سرانجام برسد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت با بیان اینکه چندین پروژه توسعه بیمارستان هم در دستورکار است، گفت: دو بخش در بیمارستان شهید چمران جزو این پروژه‌ها محسوب می‌شود و پیشبینی ما این است که بحث عمرانی و ساختمانی یکی از این بخش‌ها تا سه یا چهار ماه دیگر پایان خواهد یافت. بحث تأسیسات، راه‌اندازی و تجهیزات هم بر عهده دانشگاه علوم‌ پزشکی است‌. اگر هماهنگی‌های انجام شده بین خیر سازنده و دانشگاه علوم پزشکی به خوبی پیش برود می‌توانیم این پروژه را در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: پروژه درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید چمران هم که پس از دو سال رکود از مدتی قبل فعال شده است نیز از جمله پروژه‌های در دست اقدام است که البته بهره‌برداری از این پروژه به دلیل نیاز مبرم به مقاوم‌سازی ممکن است دو تا سه سال به طول بینجامد.

رامجردی یادآور شد: پروژه توسعه بیمارستان حضرت زینب (س) هم که چندین سال راکد بود، امسال در دستور کار قرار گرفت البته خیر بانی این پروژه، پروژه دیگری را هم بر عهده دارد. لذا مقرر شد که یکی از پروژه‌ها را به اتمام برساند و پروژه دیگر را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کند.

وی پروژه اقامتگاه همراه بیمار در کنار بیمارستان شهید فقیهی را از دیگر پروژه‌های مهم قلمداد کرد و گفت: پروژه این مرکز هم نزدیک به هشت ماه است که در حالت رکود است؛ بیش از ۹۰درصد از کار اجرا شده و ۱۰ درصد باقی مانده از کار که شامل تأسیسات سرمایشی و گرمایشی می‌شود، به دلیل اعتبار بالایی که نیاز دارد هنوز به اتمام نرسیده است.

رامجردی اضافه کرد: اخیرا با شورای اسلامی شهر شیراز و کمیسیون سلامت شورا هماهنگی‌هایی انجام شده و قول حمایت داده‌اند و اگر این طرح به تصویب شورا و شهرداری برسد باقیمانده کار با کمک شهرداری انجام خواهد شد.

وی به حمایت‌ خیرین سلامت از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۹ میلیارد تومان در قالب ۳۳ تفاهم‌نامه از سوی خیرین سلامت کمک‌ شده که این آمار نسبت به سال‌های گذشته آمار قابل توجه و خوبی است.

رامجردی عنوان کرد: از سوی خیرین سلامت ۶ مورد اهدای ملک، ۱۴ مورد حمایت در پروژه‌های عمرانی، ۶مورد بحث حمایتی و ۷ مورد تجهیزات داشته‌ایم و این خیرین بیش از ۱۲۰۰ بیمار نیازمند را به ارزش یک میلیارد تومان مورد حمایت قرار داده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۹ نفر دانشجو و دستیار پزشکی با وام قرض‌الحسنه به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها افتتاح پروژه شیراز فارس بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح پروژه شیراز فارس افتتاح پروژه شیراز فارس بهداشت و سلامت سال جاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس