Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:45:00 GMT

۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۸۴۳۳

۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی روشن روز یکشنبه در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی افزود: سال ۱۳۴۷ زلزله هفت ریشتری در فردوس جان حدود ۲۰ هزار نفر را گرفت که در آن زلزله مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند و طبق اسنادی که موجود است دولت وقت ابتدا هیچ ‌کمکی به مردم انجام نداد و پایگاه امدادی روحانیت با محوریت رهبر معظم انقلاب در قالب مجموعه جهادی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: زلزله و شرایط بوجود آمده باعث شد رهبر معظم انقلاب به همراه جمعی از روحانیون ۱۳ شهریور آن سال وارد فردوس شوند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه آغاز کنند که به مدت یک ماه در حال ارائه خدمات بودند.

فرماندار فردوس گفت: زمانی که هنوز فضای انقلاب اسلامی در کشور شکل نگرفته بود، مقام معظم رهبری در سن جوانی محور ‌جریان خدمتی می‌شوند که امروز در قالب اردوهای جهادی خود را در سراسر کشور نشان می‌دهد.

وی افزود: به همین منظور اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال در فردوس با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود و در این همایش الگو، روش و مدیریت کار جهادی با محوریت مقام معظم رهبری، تبیین خواهد شد.

روشن تصریح کرد: هدف دیگر از برگزاری این اجلاسیه تغییر و تعیین مبدا تشکیل گروه‌های جهادی است که سند افتخاری برای شهرستان و استان خواهد بود.

وی گفت: همه پیگیری‌ها برای ثبت ۱۳ شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی اردوهای جهادی صورت گرفته که امیدواریم محقق شود.

فرماندار فردوس بیان کرد: با آغاز به کار اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس ۶۰۰‌ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور به همراه گروه‌های جهادی وارد منطقه می‌شوند که یک هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای نظام‌مند شدن فعالیت‌های جهادی در کشور شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه‌های اجلاسیه از اول شهریور آغاز می‌شود و گروه‌های جهادی از استان و کشور برای کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی وارد منطقه خواهند شد که برکات فراوانی خواهد داشت.

روشن گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی را نیز در شهرستان فردوس خواهیم داشت که مطالبات چندین ساله مردم بوده است و در حوزه بهداشت و درمان، مدارس و راه روستایی آغاز عملیات اجرایی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در تراز ملی برگزار می‌شود اظهار داشت: برای برجسته کردن این فعالیت بزرگ نیاز به همت رسانه‌ای در قالب جهاد تبیین است که امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری محقق شود.

فرماندار فردوس افزود: با توجه به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس طبق پیگیری‌های صورت گرفته شاهد انعقاد قرارداد ملی محرومت‌زدایی با حضور نهادهای حمایتی در استان خواهیم بود و این قرارداد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه محرومیت‌زدایی برای سراسر استان خواهد داشت.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری خراسان جنوبی فردوس گروه های جهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خراسان جنوبی فردوس مقام معظم رهبری خراسان جنوبی فردوس گروه های جهادی مقام معظم رهبری گروه های جهادی ۱۳ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا