Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:22:47 GMT

طالبان ناتوان ازتشکیل حکومت فراگیر است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۸۵۳۷

طالبان ناتوان ازتشکیل حکومت فراگیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از گروه طالبان به دلیل ناتوانی در برقراری نظامی سیاسی متحد در افغانستان انتقاد کرد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) روز یکشنبه اعلام کرد که گروه طالبان که یک سال پیش قدرت را در افغانستان در دست گرفت و دولت جدیدی را شکل داد با این حال نتوانست یک نظام سیاسی فراگیر و یکپارچه را شکل دهد و همچنان به نقض حقوق بشر ادامه میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید می شود که یک سال پیش، طالبان تمامی وعده‌های خود را در قبال مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی برای مذاکره جهت حل و فصل مناقشه چند دهه ای در افغانستان را زیر پا گذاشت.

این نهاد اروپایی اعلام کرد که طالبان در عوض، حکومت افغانستان را که بر مبنای قانون اساسی بود، به توسل به زور سرنگون کرده‌اند و خود نتوانسته‌اند یک نظام سیاسی فراگیر شکل دهند و به همین علت آمال مردم افغانستان را انکار می‌کنند.

در این بیانیه یادآور می شود که که طالبان با جلوگیری از دسترسی دختران به تحصیلات، وضع قوانین اجباری پوشش و محدودیت های رفت و آمدی آزاد، که زنان را از زندگی اقتصادی و عمومی محروم می کند، حقوق زنان را ضایع می کند.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد با روی کار آمدن طالبان، تمامی سازوکارهای حفاظت از زنان و کودکان در برابر خشونت و ازدواج های اجباری از بین رفته و همین مسئله به افزایش خشونت خانوادگی در این کشور کمک کرده است.

کد خبر 5563087

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین عراق فلسطین تایوان سلمان رشدی سوریه ترکیه ایران جنگ اوکراین انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم