Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز یکشنبه از سفر علیرضا بیگدلی معاون کنسولی وزیر امور خارجه به افغانستان با هدف مذاکره با مقامات حکومت این کشور در خصوص موضوعات مرزی، امنیت مرزهای مشترک و همکاری‌های کنسولی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام خبر سفر معاون کنسولی وزارت خارجه، در صفحه توئیتر خود نوشت:  علیرضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور مذاکره با مقامات افغانستان در زمینه همکاری های کنسولی، قانونمند کردن سفرهای غیرقانونی اتباع افغانستان به ایران، امنیت مرزهای مشترک و صدور روادید متقاضیان سفر به کربلا درایام اربعین به افغانستان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مرز مشترک طولانی میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که نزدیک به یکهزار کیلومتر است، تامین امنیت مرز همواره از اصلی ترین موضوع های گفت و گو میان مقامات دو کشور بوده است.

همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و شوق سفر میلیون ها نفر از مسلمانان سراسر جهان به کربلا، هزاران نفر از مردم مسلمان افغانستان نیز مشتاق این سفر هستند و بسیاری از آنها برای سفر زمینی به کربلا، ناگزیر به عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران هستند. هماهنگی های لازم برای صدور روادید برای تعداد زیادی از شهروندان افغان که قصد سفر به کربلا در ایام اربعین دارند، یکی از موضوع های اصلی سفر جاری بیگدلی به کابل است.

همچنین به دلیل وقوع برخی رویدادهای مرزی در روزها و هفته های اخیر میان ایران و افغانستان، رسیدگی به این مسائل و رایزنی با مقامات حکومت افغانستان برای تامین حداکثری امنیت مرزها، از دیگر اهداف سفر معاون کنسولی وزیر خارجه ایران به کابل است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان جمهوری اسلامی ایران کربلا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران معاون کنسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند