Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:12:26 GMT

مردم قم در زیارت اربعین نیازمندان مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۸۷۰۴

مردم قم در زیارت اربعین نیازمندان مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به طرح شوق زیارت کمیته امداد گفت: این طرح برای بهره مندی مددجویان این نهاد از فیوضات این سفر معنوی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با کمکهای خیرین بتوانیم زیارت اربعین سید الشهدا (ع) را برای 250 نفر از مددجویان تسهیل کنیم افزود: امسال اولویت پرداخت کمک هزینه سفر زیارتی اربعین، نخبگان و دانش آموزان تحت حمایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه کمک هزینه سفر زیارتی اربعین به مددجویان به صورت بلاعوض و وام قرض الحسنه پرداخت می شود گفت: اگر در خانواده ای یک نفر، عازم این سفر معنوی باشد دو میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت خواهد کرد و اگر دو نفر مشرف شوند سه میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان وام ویژه اربعین به آنها تعلق می گیرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به آموزه های دینی برای کمک به نیازمندان برای تسهیل زیارت امام حسین (ع) گفت: مردم و خیران برای اینکه در زیارت اربعین این افراد بی بضاعت سهیم باشند می توانند وجوهات خود را با کد دستوری #11*025*8877* و یا شماره کارت 6037997950166711 با عنوان شوق زیارت پرداخت کنند.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: امور فرهنگی کمیته امداد نیازمندان میلیون تومان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد