Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و ستایشگران زینبی و یادواره دو ادیب آسمانی مرحوم سیدابوالحسن موسوی (شایق) و سید اسدالله راغب (فالی) روز یکشنبه در شهرستان لامرد برگزار شد.

در این آئین باشکوه و معنوی دکتر سید جلیل احمدی دبیر این یادواره  بیان کرد: خداوند را شاکریم که در ایام غم و اندوه بازماندگان کربلا، و ایام اسارت آل الله خصوصا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) موفق شدیم با حضور چشم گیر مردم دو شهرستان لامرد و مهر این مراسم با فضیلت را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این همایش بیش از ۱۷۰ نفر از پیرغلامان حسینی تجلیل شدند و بیش از سی نفر از ستایشگران زینبی که خواهرانی بودند که پرونده آنان ممهور به ذکر اهلبیت شده بود نیز تجلیل شدند.

 احمدی تصریح کرد: مردم یادواره دو ادیب دانشمند و آسمانی مرحوم سید ابوالحسن موسوی معروف به (شایق) و سید اسدالله راغب ( اهل شهر فال)  که نامشان بر ساق در و دیوار و خیمه های حسینی در شهرستان های لامرد و مهر حک شده است را از یاد نخواهند برد.

مسوول آموزش کانون مداحان استان فارس خاطر نشان ساخت: شایق و راغب بنیانگذار تعزیه های شهرستان های لامرد و مهر بودند که بیش از ۹۰سال قبل در این منطقه با اشعار خود شاهکار کردند و در این مسیر سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در این آئین از چند نفر از برندگان فرهنگی از جمله آنها از 10 نفر از برندگان مسابقه آئین پیشخوانی که با روش اصیل و سنتی شهرستان های لامرد و مهر انجام شده بود تجلیل شد.

در این مراسم سید عباس موسوی نائب رئیس کانون مداحان استان فارس ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: نقش کانون مداحان ، تربیت نیروهای جوان و افرادی است که بتوانند در بحث مداحی و ستایشگری تلاش هایی انجام دهند و اثاری فاخر بر جای بگذارند.

وی افزود: ‌کانون مداحان شهرستان لامرد کانون فعال و برتر استان فارس است که در امر آموزش و رده بندی نیز پیشرو و اول می باشد.

همچنین، در این آئین باشکوه با نوای مداح و ستایشگر برجسته کشوری حاج مهدی منصوری ادامه یافت.

گفتنی است؛ این مراسم توسط کانون مداحان شهرستان لامرد و با همکاری، شورای شهر و شهرداری لامرد، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی لامرد، کانون بسیج مداحان، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و شرکت بازرگانی عباسی در سالن معلم شهر لامرد برگزار گردید.

ادیب آسمانی سیدابوالحسن موسوی (شایق) اهل علم و فاضل بود که پدرش سیدهاشم از فرزندان سید علی البحرانی از سادات بحرین بود که در سال ۱۳۲۷هجری قمری به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در قبرستان شاه حسن لامرد به خاک سپرده شد، و سید اسدالله راغب(فالی)نیز که فرزند سیداحمد عالمی فاضل و شاعری دانا وتوانا بود در سال ۱۳۴۰ هجری قمری در قبرستان مسجد جامع فال از توابع گله دار به خاک سپرده شده است.

شهرستان لامرد در فاصله 365 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها هیئت مذهبی مداح اهل بیت لامرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیئت مذهبی مداح اهل بیت لامرد هیئت مذهبی مداح اهل بیت لامرد شهرستان های لامرد شهرستان لامرد کانون مداحان لامرد و مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛همزمان با هفته سلامت،دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک در یک گردهمایی،ضمن اجرای برنامه های گوناگون آموزشی،از فعالان این عرصه به ویژه نوجوانان تجلیل کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت