Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک فصل مشترک بین همه ایرانیان و نقطه وحدت نیروهای مسلح است و هرکسی که به ایران علاقه دارد، به دفاع مقدس نیز عشق می‌ورزد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه دوره‌های توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس دیروز تجلی قدرت سخت ما بود؛ اما امروز نماد قدرت نرم ما است، اظهار کرد: دفاع مقدس یک فصل مشترک بین همه ایرانیان و نقطه وحدت نیروهای مسلح است و هرکسی که به ایران علاقه دارد، به دفاع مقدس نیز عشق می‌ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علما می‌گوید که ما برای تکلیف تلاش می‌کنیم و به نتیجه کاری نداریم، افزود: اما شهید مطهری و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ما در تربیت نسل جوان مکلف به نتیجه هستیم؛ بنابراین ما باید در تربیت نسل جوان باید تکلیف‌گرا و نتیجه‌گرا باشیم.


جعفری گفت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز موضوع حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تهران را راهبری می‌کند که درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس یکی از وظایف این موزه است.


وی با بیان این‌که کارگروهی را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس تشکیل دادیم، تصریح کرد: امیدواریم که این کارگروه در جهت هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه راهگشا باشد.


«جعفری» ادامه داد: ما در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزرگترین کتابخانه ایران داریم که بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب و ۱۳۰ پایان‌نامه رساله دکتری، به‌همراه اسناد و مدارک در آن وجود دارد.


وی افزود: همه دانشجویان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس می‌توانند به صورت رایگان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنند و همچنین ابرازهای کمک‌آموزشی را نیز ایجاد کردیم و آمادگی داریم ابزارهای کمک‌آموزشی دیگری را نیز تولید و تألیفات و پایان‌نامه‌ها را حمایت کنیم.


مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد: در موضوع اصلاح متون و موضوعات مرتبط با آن نظیر چاپ و نشر تألیفات و همچنین پایان‌نامه‌ها نیز آمادگی حمایت و همکاری داریم تا بتوانیم ادبیات دفاع مقدس را توسعه دهیم؛ چراکه هرچه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس تقویت شود، فرصت بیشتری برای ترویج گفتمان دفاع مقدس ایجاد خواهد شد.


جعفری با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در این راستا یک کارگروهی را ایجاد کرده‌ایم که این کارگروه علاوه بر این‌که مسائل مرتبط با درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را پیگیری می‌کند، کلیه امور مربوط به دفاع مقدس در مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان‌های فرهنگی را نیز دنبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود