Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران اعلام کرد: عملیات اجرایی فاز نخست بوستان ۱۳ هکتاری ایرانیان واقع در محله خلازیر در مراحل پایانی قرار دارد و این فاز از پروژه به زودی تحویل شهروندان خواهد شد.

هادی حق بین با بیان اینکه علاوه بر اتمام عملیات اجرایی نمازخانه، احداث مسیرهای ۱، ۳، ۴ و ۵ بوستان ضمن اجرای اقداماتی از قبیل لایه‌ریزی (خاکریزی)، جدول کشی، اجرای بتن مگر و بتن مسلح و کف سازی به اتمام رسیده است، یادآور شد توسعه فضای سبز و کاشت درختان، نصب مبلمان همچنین وسایل ورزشی و بازی کودکان توسط سازمان بوستانها و فضای سبز در حال انجام است و اقدامات تاسیساتی شامل نصب تجهیزات پمپخانه، آبنما، سیستم آبیاری، نورپردازی و روشنایی که توسط سازمان عمرانی مناطق در حال انجام می باشد نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده کارهای باقی مانده در این پروژه مربوط به عملیات اجرایی مسیر هفت است، از فعالیت پیمانکار متعاقب تامین منابع مالی این بخش از پروژه خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، پیشرفت عملیات اجرایی پروژه احداث بوستان ایرانیان به مرز ۹۶ درصد رسیده است.

فاز نخست بوستان ایرانیان که توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در محدوده منطقه ۱۹ و بنا بر سفارش سازمان پارک ها و بوستان ها در حال اجرا می باشد، شامل هفت مسیر مختلف پیاده روی، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان، آب نما، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی چند منظوره است.

افتتاح نخستین مدرسه اوتیسم در منطقه۱۴
 
شهردار منطقه ۱۴ از افتتاح نخستین مدرسه آموزشی اوتیسم با حضور مدیرکل و معاون وزیر آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از خیرین مدرسه ساز در دارالمومنین تهران خبرداد.

محمد امین سالاری پور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه راه اندازی مدرسه خاص طیف اوتیسم برای گسترش کیفیت آموزش به دانش آموزان این طیف یک ضرورت است، گفت: بدون تردید کودکان و نوجوانان دارای استعدادهایی قابل توجه هستند که می‌توانند با عشق، علاقه ،مهربانی و حمایت والدین  و مسئولین به موفقیت‌های چشمگیری در آینده دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه هر کشوری مستلزم داشتن دانش آموزانی با استعداد و ارائه صحیح و با کیفیت خدمات آموزش و پرورش در آن کشور است، از تمام مسئولان، خیرین و مربیان و معلمانی که در سراسر کشور برای دانش آموزان طیف اوتیسم به هر شکلی زحمت می‌کشند ، قدردانی کرد.

طرح شهرسازی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر در مرحله تصویب 

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه طرح شهرسازی برای بازآفرینی و ارتقای کیفیت زندگی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر خبر داد.

مهدی هدایت در حاشیه بازدید از شهرک پیکانشهر در منطقه ۲۲ با بیان این که سابقه ساخت این مجموعه مسکونی به سال ۱۳۸۴ بر می‌گردد، گفت: شهرک پیکانشهر در حال حاضر شامل بناهای مسکونی ۴ طبقه است که به دلیل قدمت بالای ابنیه، دارای شرایط سازه ای بسیار ناپایداری هستند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که در شهرک پیکانشهر به مساحت حدود ۲۲ هکتار، حدود ۱۴۰۰ خانوار و ۳۶۰۰ نفر جمعیت ساکن هستند، از تهیه طرح شهرسازی برای این شهرک خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی سازه بناها که به تائید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز رسیده است و به منظور تسریع در فرایند نوسازی بناها، طرح شهرسازی شهرک تهیه شد.

هدایت افزود: در طرح پیشنهادی مبتنی بر زمینه موجود، نسبت به ارائه فازبندی اجرای طرح اقدام شد همچنین، ضمن توجه به حفظ و توسعه فضای سبز موجود، کلیه خدمات پشتیبان سکونت ساکنین برای جمعیت افق طرح، تأمین شده است.

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، هم اکنون این طرح در دست اقدام جهت طی مراحل تصویب در مراجع ذیصلاح است.

نشست بررسی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران

نشست بررسی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران با هدف تحلیل ابعاد فنی اجرای طرح، نگاهی به لایه‌های مختلف برنامه و تشریح روش اجرای آن برگزار شد.

علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست با اشاره به مراحل قانونی طی شده برای تصویب اجرای طرح در هیات امنا و نحوه واگذاری اجرای آن به پژوهشکده سوانح طبیعی به عنوان مسئول تهیه این طرح و نیز نحوه نظارت بر تهیه آن گفت: ما باید در اجرای طرح، هم کیفیت و هم سرعت در تدوین آن را مدنظر داشته باشیم تا فرایند تهیه آن طولانی نشود و کیفیت نیز از دست نرود.

در پایان این نشست احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت استفاده از اطلاعات معتبر در تدوین این طرح تاکید کرد و با یادآوری اهمیت توجه به اقدامات در نظر گرفته شده بعد از تهیه طرح خاطرنشان کرد که در اجرای چنین طرحی باید ساز و کار اجرا، نحوه پایش و ارزیابی مشخص باشد.

طراحی و احداث تصفیه خانه آب در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از طراحی و احداث تصفیه خانه آب کانال منوچهری برای آبیاری فضای سبز با ظرفیت هزار متر مکعب توسط اداره محیط زیست  منطقه خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مرحله مطالعات و جانمایی است.

محمد هادی علی احمدی، در خصوص اهمیت طراحی تصفیه خانه آب در منطقه گفت: با توجه به مقدار بارش نزولات جوی در شهر تهران و برنامه های مختلف سازمان های متولی آب برای مدیریت جامع آب و محدودیت اختصاص آب با کیفیت برای فضای سبز، بازیابی آب با کیفیت نامناسب جهت تصفیه و استفاده مجدد برای کاربردهای مختلف به عنوان یک گزینه مهم مطرح شده است.

وی با اشاره به تصفیه و استفاده از آب نهر مسیل های منوچهری و جاجرود ناحیه سه در این طرح افزود: این تصفیه خانه، با ظرفیت هزار متر مکعب در روز برای تامین و جبران کمبود آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز منطقه تحت پوشش طراحی می شود.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه، محل مورد نظر برای برداشت آب و استقرار تصفیه خانه محل تقاطع دو کانال جاجرود و منوچهری است که پس از بررسی های مختلف و وجود فضای لازم برای احداث تصفیه خانه انتخاب مناسبی می باشد، اظهار داشت: از نظر کیفی، ضمن نمونه برداری های متعدد از آب نهر های منوچهری، سرخه حصار و جاجرود در زمان های مختلف، آزمایشات شیمیایی و بیولوژیکی ضروری در مقاطع زمانی صورت گرفته تا بر مبنای آزمایشات انجام گرفته، سیستم تصفیه آب طرح شده است.

وی هدف از اجرای پروژه احداث تصفیه خانه با ظرفیت هزار متر مکعبی را آبیاری فضای سبز، درختکاری و استفاده در شستشوی اماکن عمومی و سایر استفاده های غیر شرب اعلام و خاطر نشان کرد: کیفیت آب تصفیه شده در حدی است که املاح مزاحم، فلزات سنگین و سایر آلاینده های آب و ترکیباتی که می تواند ایجاد محدودیت و یا مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نماید، حذف و آب تصفیه شده امکان استفاده در آبیاری فضای سبز را دارد.

علی احمدی یادآور شد: این طرح هم اکنون در مرحله مطالعات و جانمایی قرار دارد و پس از کسب نظر فنی کمیسیون آب،  شهریورماه مناقصه انجام خواهد شد.

منطقه ۱۹ میزبان بیش از ۴ هزار نفراز شهروندان 

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از استقبال بیش از چهار هزار نفر شهروند از ویژه برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در قالب شعار محوری  تابستان اول' در اولین تابستان قرن خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص استقبال پرشور شهروندان از ویژه برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان افزود: این برنامه ها در بخش های مختلف همراه با اجرای برنامه های شاد، ویژه گروه های سنی مختلف در سرای محلات، مساجد، بوستان ها و مدارس پایگاه تابستانی درحال برگزاری و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه در زمینه های آموزش های شهروندی و دانش آموزی،ورزشی، فرهنگی، بانوان، سلامت و خدمات اجتماعی بیان کرد: برپایی مسابقات ورزشی، اردوهای تفریحی، کلاس های آموزشی شهروندی و مهارتی، خدمات سلامت محور به شهروندان ، جشن و همایش دینی و مذهبی از جمله این برنامه ها هستند.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه چهارده تهران اوتيسم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه دو تهران اوتيسم سازمان عمرانی مناطق احداث تصفیه خانه آبیاری فضای سبز شهرداری منطقه عملیات اجرایی تصفیه خانه آب طرح شهرسازی اجرای طرح برنامه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین وضعیت اجرایی پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز جعفر تشکری هاشمی - رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران - در جریان این بازدید میدانی به همراه شهریار افندی‌زاده - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مسعود حق لطفی - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری، به بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های احداث پارکینگ‌ گلستانی، پارکینگ اعتماد، پارکینگ جوادیه و پارکینگ باقری پرداخت و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

تشکری هاشمی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از روند پارکینگ‌سازی شهرداری تهران، ساخت پارکینگ های گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده شهری را اقدامی اثربخش خواند و ضمن تاکید بر تداوم این کار، از مدیریت شهری پایتخت به دلیل تلاش برای افزایش فضای پارک خودرو در این محلات قدردانی کرد. 

در ادامه این بازدید حق لطفی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مذکور بر ادامه نهضت پارکینگ‌سازی در این سازمان تاکید کرد و گفت: سازمان عمرانی مناطق بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را به ساخت پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر تهران اختصاص داده و امید است با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات شهروندان تهرانی در زمینه فضای پارک خودرو برطرف شود.

افندی‌زاده  نیز ضمن تشکر از اهتمام ویژه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ساخت پارکینگ در شهر تهران، خواستار تسریع در ساخت و تحویل این پروژه‌ها شد.

گفتنی است، پارکینگ گلستانی که در منطقه ۱۰ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است، شامل سازه‌ای ۹ طبقه (۱ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین) با ظرفیت ۲۶۷ خودرو می‌شود. پارکینگ اعتماد نیز که در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر در همین منطقه در حال احداث است، شامل ۴ طبقه زیرزمینی با گنجایش ۲۷۳ خودرو می‌شود.

همچنین پارکینگ جوادیه با گنجایش ۱۰۰ خودرو در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران در حال احداث است. پروژه احداث پارکینگ باقری  نیز در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده و شامل سازه‌ای ۷ طبقه (۲ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۴ طبقه روی زمین) با گنجایش ۳۶۴ خودروست.

به گزارش ایسنا، بهره برداری از پروژه‌های فوق در محله‌های پرتراکم جمعیتی، موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۰، ۱۶ و ۱۸ می‌شود و بخشی از مشکلات مربوط به تامین محل پارک خودروها را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان