Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: راه حل مناسبی  در نظر گرفته شده است  تا متقاضیان نهضت ملی مسکن در طول ساخت مسکن آورده را پرداخت کنند به این ترتیب که از فرد متقاضی مسکن تعهد گرفته می‌شود تا پس از شروع ساخت و گذشت چند ماه و دریافت تسهیلات از بانک، آورده خود را بپردازد.

 او افزود: هم اینک طرح نهضت ملی مسکن از مجموع ۹۶ شهر خراسان رضوی در ۸۹ شهر در حال اجراست و زمین برای متقاضیان در این شهر‌ها برای ساخت منازل دو واحدی، ویلایی و بیشتر در حال واگذاری است که ظرف یک ماه آینده این موضوع به شدت اوج خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی  استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به هرحال شرایط شناسایی و انتخاب و آماده سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کار ساده‌ای نیست به ویژه این که سهم خراسان رضوی از چهار میلیون خانه در کشور، ۱۰ درصد معادل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است.

خدایی بیان کرد: رویکرد ما در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن آن است که دولت هیچ گونه تصدیگری نداشته باشد و خانه‌ها با مشارکت مردم ساخته شود و هم اکنون که زمین در عمده شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به متقاضیان واگذار شده است آنان بدون مداخله ما در حال ساخت واحد‌ها و دریافت تسهیلات از بانک هستند.

خدایی افزود: حتی پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های گناباد، خواف و بجستان تا حدی بوده که متقاضیان طی هشت ماه گاه ساخت یک خانه ویلایی را با نظارت‌های کامل فنی و مهندسی کامل کرده و در آن ساکن شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استاندار خراسان رضوی گفت: مردم به لحاظ نیاز به واحد‌ها و تعلق آن‌ها به خودشان دقت و حساسیت بیشتری در ساختشان لحاظ کرده اند در حالی که تصدیگری و مداخله ما در ساخت واحد‌های مسکونی می‌توانست در این زمینه مانع ایجاد کند.

او تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ نفر جمعیت مانند سبزوار، نیشابور و قوچان از طریق انبوه سازان و در قالب آپارتمان‌های چند طبقه ساخته می‌شود.

معاون  استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هدف‌گذاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار، ۵۰ هزار واحد است که تاکنون زمین برای ۳۰ هزار واحد واگذار شده و کار ساخت آغاز شده است.

خدایی اظهار کرد: یکی از انتقاد‌های مردم به ویژه طبقه متوسط شاغل نسبت به طرح‌های قبلی مسکن در کلانشهر‌ها این بود که نمی‌توانستند خانه خود را در شهر‌های جدید یا نزدیک به کلانشهر بسازند و یکی از دلایل اصلی کمتر ساخته شدن خانه در کلانشهر‌ها مساله زمین بوده چرا که قیمت بالای زمین هزینه تمام شده ساخت خانه را افزایش می‌داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن تسهیلات مسکن استانداری خراسان رضوی طرح نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن خراسان رضوی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در استان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح رادر شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر از دیگر شهرها اعلام کرد وگفت: آمار مجموع ثبت نام کنندگان، بیش از ۴۶۱ هزار نفر و تأیید نهایی تجمیعی بیش از ۱۳۱ هزار نفر بوده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: تعداد متقاضیان دارای آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان، بیش از۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به تاریخ شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.

قاری قرآن افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فروش اقساطی برقرار می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کیفیت ساخت مسکن رادر اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان بیان کردو افزود: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا