Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:42:11 GMT

فنون آرامش در خانواده چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۹۰۸۴

فنون آرامش در خانواده چیست؟

  خبرگزاری فارس ـ اراک؛ آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چگونه بعضی خانواد‌ه‌ها در حل و فصل ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مسائل با دشواری‌ها وسردرگمی‌ها مواجه‌اند وحتی با وجود برخورداری از امکانات مادی و وسایل رفاهی در گردابی از گرفتاری‌ها به سر می‌برند.

سوالی که پیش می‌آید این است که یک فرد چگونه می‌تواند در کنار وظیفه خود برای تامین معاش خانواده فضایی آرام و شاد در خانواده خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مشاوره خانواده مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص فنون آرامش در خانواده می‌گوید: بیان احساسات یکی از راه‌های رسیدن به آرامش است، در خانواده شاد همه اعضای خانواده فرصت و قدرت بروز احساسات خود را دارند، احساسات منفی افراد پنهان نمی‌شود و افراد چه در حالت عادی و چه در جلسات خانوادگی احساسات خود را بروز می‌دهند.

زهرا محرابی با بیان اینکه در این خانواده‌ها تخلیه احساسی می‌شوند و خانواده وظیفه خود می‌داند که فرصت تخلیه همه احساسات را درون خانواده به آنها بدهد، می‌افزاید: بنابراین حتی انتقاد از یکدیگر و حتی گریه و قهر بچه‌ها به عنوان بیان احساسات تلقی می‌شود و افراد خود را موظف می‌دانند به بیان احساسات اعضای خود گوش فرا دهند، وقتی دو طرف مقابل در یک رابطه فعالانه مسئولیت ابراز این نوع همدلی را بپذیرند احتمالا خوشبختی و رضایت آنها افزایش می‌یابد.

خود بودن

وی خود بودن را از دیگر تکنیک‌های خانواده موفق عنوان کرده و ادامه می‌دهد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده که باعث می‌شود که کانون آرامش باشد این است که در خانواده هرکس همان طور که هست پذیرفته شود و لازم نیست که نقش بازی کند اگر ما را در جمع خانوادگی‌مان همانطور که هستیم مورد پذیرش قرار گیریم آرامش پیدا می‌کنیم.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خانواده پذیرش افراد خانواده همان طور که هستند، می‌باشد، ادامه داد: خانواده با دوری از ریاکاری و کاهش تشریفات و اعتراف به برخی از نقاط ضعف خود می‌تواند آن  را به همه اعضای خود بیاموزد و به آنها یادآور شود که عمدتا برای خودشان زندگی کنند نه برای دیگران.

 مسئولیت پذیری فعالانه

محرابی مسئولیت پذیری فعالانه را نیز از فنون رسیدن خانواده به آرامش دانسته و بیان می‌کند: یکی از راه‌های خوب برای مسئولیت پذیری فعال در روابط خانوادگی درک همدلی و پی بردن به ارزش آن است، سه نوع همدلی در ایجاد حس نزدیکی در یک رابطه مهم است درک دیدگاه فرد یعنی تلاش برای نگریستن به مسائل از دید همسر و توجه کردن به آن است.

وی بردباری را یکی دیگر از فنون رسیدن به آرامش دانسته و می‌گوید: با پذیرفتن این واقعیت که هیچ انسانی کامل نیست، می‌توان خود را از احساس گناه زیاد رها سازد، یعنی چیزها ارزش ندارد که به خاطرشان ناراحت شوید، واضح است که اگر شما بتوانید بردبار باشید روابط دیگران با شما خیلی بهتر می‌شود.

این کارشناس بیان می‌کند: چیزهایی که شما را ناراحت کنند مانند باری بر شانه‌های شما هستند، زمانی که بتوانید بگویید خوب می‌توانم آن را بپذیرم و فراموش کنم احساس خود کارآمدی و کنترل خود را افزایش می‌دهید وقتی شما بردبار هستید می‌گویید من آنقدر انعطاف پذیر هستم، حتی بدون دستیابی به خواسته‌هایم می‌توانم از این قضیه بگذرم.

 مهارت حمایت از همسر

محرابی با اشاره به مهارت حمایت از همسر اظهار می‌کند: حمایت از همسر ممکن است انواع مختلفی داشته باشد همکاری علمی باتقبل مسئولیت، وقتی که او مشغله دارد، حمایت عاطفی و گوش کردن به تجربیات سخت و علاقه به فعالیتی که همسر ترجیح می‌دهد، نقش موثری در آرامش خانواده دارد.

وی با بیان اینکه برخی پدرها و مادرها کمال گرا بوده و می‌خواهند امور زندگی به بهترین شکل انجام شود، تصریح می‌کند: این افراد به دلیل همین کمال گرایی افراطی خودشان دائم در اظطرابند و وقتی وارد زندگی خانوادگی می‌شوند، اسباب ایجاد اضطراب در اعضای خانواده می‌شوند، تفکر بیست گرایی در مورد مسائل درسی بچه ها نوعی از کمال‌گرایی است که ممکن است باعث ایجاد اضطراب برای فرزندان شود.

فن خوشبین بودن در قضاوت

کارشناس ارشد مشاوره نیروی انتظامی با اشاره به فن خوشبین بودن در قضاوت نسبت به دیگران ادامه می‌دهد: یکی از مهارت‌هایی که در تمام روابط نزدیک مفید است توانایی چشم پوشی کردن از کارهای ناخوشایند فرد مقابل است، وقتی در قضاوت نسبت به دیگران خوشبین باشید بخشیدن کارهای ناخوشایند آنها برای شما راحت تر خواهد بود، افرادی که دارای روبط خوب هستند می‌دانند که چگونه به نکات مثبت طرف مقابل خود ارج نهند.

محرابی اظهار می‌کند: وجود سختی‌های مشاغل مختلف بر هیچکس پوشیده نیست،  رسیدن به آرامش در زندگی زناشویی لزوم توجه به وضعیت و موقعیت شغلی همسران را طلب می‌کند، چه بسا بی‌توجهی به این موضوع باعث آسیب دیدن آرامش خانواده شده و مشکلات فراوانی را برای هر دو عضو و فرزندان پدیدار خواهد کرد، همسران باید با درایت و هوشمندی مدیریت خانه و خانواده را در دست داشته باشند و در کار شوهران خود به رفع مشکلات موجود زندگی همت گمارند تا طوفان مشکلات و آسیب‌های شغلی به درون خانواده نفوذ نکرده و آرامش آنها را برهم نزنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های شغلی پراسترس ترین مشاغل دنیا آرامش در خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟