Web Analytics Made Easy - Statcounter

قناعت در همایش بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد با اشاره به خواسته‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: یکی از ضعف‌ها و اشکالات ادارات و سازمان‌های استان توجه نکردن به کادرسازی است که باید در اولویت قرار گیرد.

او افزود: تلاش خواهیم کرد با کادرسازی، استاندار بعدی این استان نیز بومی انتخاب شود به شرطی که اختلاف‌ها بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قناعت گفت: تا این لحظه به غیر از چند نفر، برای دستگاه‌های اجرایی استان از نیرو‌های بومی منطقه استفاده کرده‌ایم و در دولت سیزدهم نیرو‌های انقلابی و حزب‌اللهی با روحیه جهادی و کاری مشغول به کار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان به لحاظ تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی و فعالیت آنها، رتبه چهارم کشور را دارد که نشان‌دهنده فرهنگ غنی، شور و علاقه مردم منطقه به امور داوطلبانه و خیرخواهانه است.

او گفت: یکی از مهمترین معیار‌های توسعه اجتماعی هر منطقه، فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است که از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می‌کنند.

قناعت افزود: بدون شک اگر مشارکت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی نباشد بار مضاعفی بر دوش دستگاه‌های اجرایی و دولت قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی از سمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان مراکز خیریه یاد کرد و گفت: فعالان این سمن‌ها بدون دریافت حقوق یا مسئولیت و وظایف اداری به‌صورت خیرخواهانه و با حس انسان‌دوستانه و داوطلبانه مشغول فعالیت در جامعه هستند.

او گفت: سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی کمک کار خوبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دولت هستند همان طور که از گذشته تاکنون در صحنه‌ها و بحران‌های مختلف شاهد حضور و تجربه‌های این قشر بوده‌ایم.

قناعت گفت: اتفاقات ناگواری در زمان سیل، زلزله، کرونا و سایر حوادث سبب افزایش مشکلات مردم شد، اما سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی برای کاهش این مشکلات به میدان آمدند که این تلاش‌ها‎ قابل قدردانی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش و جایگاه مشارکت اجتماعی در قانون اساسی، احادیث و بیانات امامین انقلاب بیان شده است عنوان کرد: اولین اندیشه توسعه مشارکت اجتماعی بعد از انقلاب توسط امام راحل با تشکیل بسیج مستضعفین آغاز شد.

او افزود: بسیج مستضعفین نهادی فعال در مشارکت اجتماعی مردم کشور است که نمونه آن را در کمتر کشوری می‌توان دید؛  اقدام سمن‌ها نیز بسیجی‌وار، داوطلبانه و خیرخواهانه است.

قناعت با اشاره به بخشی از انتظارات استان از تشکل‌های غیردولتی گفت: در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سمن‌های استان کمک‌های خوبی کردند، اما برای اغنای مردم کافی نبوده و باید تلاش‌ها ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اجرای این طرح دولت بسیار سخت و مشکل است، به گونه‌ای که حتی برخی مسئولان شانه خالی کردند در حالی که بسیاری از اقتصاددان‌ها و صاحب نظران کشور نسبت به اجرای آن موافقت داشته و همراهی می‌کنند.

او گفت: این جراحی بزرگ اقتصادی که دولت‌های پیشین از اجرای آن واهمه داشتند هرچه با همراهی و همکاری بیشتر پیش برود مدت زمان آن کوتاه‌تر می‌شود؛ لذا از جوانان انتظار داریم نظرات اقتصاددان‌ها و دولت‌های قبل را مطالعه کرده و در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

قناعت با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم اجرا شد، گفت: این طرح مهم نیز به عنوان یکی از کار‌های ارزشمند و خوب دولت به منظور خانه‌دار شدن مردم در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از آنجایی که با افزایش قیمت کالاها، قیمت تمام‌شده مسکن برای شهروندان بالا است، علی رغم پرداخت تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی و شهری باید متقاضی نیز همین میزان آورده داشته باشد که برای کمتر کردن سهم آورده متقاضی در حال پیگیری هستیم.

او افزود: انتظار داریم سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها به اولویت‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، راه، آب و بهداشت و درمان به دور از منافع سیاسی توجه ویژه و مشارکت فعال داشته باشند.

قناعت بر لزوم استقلال سمن‌ها و تشکل‌های استان تأکید کرد و گفت: سمن‌ها و تشکل‌ها سربازان نظام و ولایت هستند نه سرباز گروه یا جناح خاص، بنابراین باید در منافع ملی و استان استقلال خود را حفظ کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری باید نظارت بر سمن‌ها و تشکل‌ها را افزایش دهد تا هر کدام از آن‌ها در حوزه تخصصی خود فعالیت داشته باشند.

قناعت با تأکید بر لزوم هم‌افزایی بین سمن‌ها و تشکل‌های استان گفت: همچنین برخی از دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها تعامل ندارند که هم‌افزایی و تعامل بین این دو مجموعه ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رفع موانع قانونی سمن‌ها و تشکل‌ها از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری می‌خواهیم به‌طور ویژه ورود کند، از طرفی فعالان این سازمان‌ها باید ارتباطات و تعاملات خود را با دفتر امور اجتماعی استانداری بیشتر کنند.

او در ارتباط با درخواست سمن‌ها برای تأمین زمین گفت: در برخی شهر‌های استان محدودیت تأمین زمین داریم، اما در برخی مناطق این کار شدنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مردم نهاد کادر سازی روحیه جهادی استاندار خراسان جنوبی سازمان های مردم نهاد تشکل های غیردولتی سمن ها و تشکل ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • حجازی: هوادار واقعی استقلال کاری به نتیجه ندارد
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند