Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه لبنانی النشره در گزارشی به آخرین تحولات سیاسی در لبنان پرداخت و نوشت: در شرایطی که بسیاری از جریان های سیاسی در لبنان بر لزوم تشکیل دولت جدید تاکید دارند، افقی برای خروج از بحران دیده نمی شود.

در این گزارش با اشاره به روابط تنشزا میان میشل عون رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید، آمده است: جنگ بیانیه ها میان عون و میقاتی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النشره با اشاره به عدم توافق جریان های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت و همچنین موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید، عنوان کرد: به نظر می رسد لبنان خودش را برای ورود به یک دوره طولانی از کشمکش و مناقشات سیاسی آماده می کند.

در این گزارش به تمایل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و بشاره بطرس اسقف مارونی لبنان بر لزوم تشکیل دولت جدید اشاره شده و آمده است: در شرایط کنونی محافل سیاسی در لبنان بر این اعتقاد هستند که بدون اعمال فشار از خارج، امکان تشکیل دولت جدید وجود ندارد چون هیچ گروه سیاسی حاضر در پارلمان در شرایط کنونی توانمندی تعیین رئیس جمهور جدید را ندارد و از طرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید نیز عزم جدی برای حل اختلافات درباره ترکیب کابینه با رئیس جمهور لبنان را ندارد.

کد خبر 5563222 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان نجیب میقاتی میشل عون ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق اوکراین فلسطین تایوان سلمان رشدی سوریه ترکیه ایران جنگ اوکراین دونالد ترامپ تشکیل دولت جدید سیاسی در لبنان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت

ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق کریدور دریایی قبرس که به دلیل کشته شدن کارکنان گروه‌های امدادی توسط رژیم صهیونیستی قطع شده بود، از سر گرفته شد. 

سخنگوی دولت قبرس گفت: "شامگاه جمعه کشتی جنیفر با مواد غذایی در داخل آن، بندر لارناکا را به سمت غزه ترک کرد. " 
در اوایل آوریل، تحویل کمک‌ها در چارچوب طرح آمالتیا قبرس به دلیل مرگ کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی متوقف شد.

در ۸ مارس، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در لارناکا از افتتاح یک کریدور دریایی بشردوستانه برای کمک رسانی به غزه خبر داد. این ایده چندین ماه است که توسط رئیس جمهور قبرس به طور مداوم مطرح شده است. یک مرکز لجستیک با قابلیت پذیرش ۲۰۰ هزار تن محموله در لارناکا، جایی که بنادر دریایی و پایگاه‌های هوایی قبرس در آن قرار دارد، مستقر شده است.

دولت نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهور قبرس معتقد است که سه عامل کلیدی به نفع طرح آمالتیا قبرس است: نزدیکی جغرافیایی کشور جزیره‌ای قبرس به منطقه تحت محاصره، وجود زیرساخت‌های لازم برای دریافت کالا و روابط استراتژیک با کشور‌های همسایه. 

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن یک اسکله موقت در نوار غزه ایجاد خواهد کرد تا کالا‌هایی را که از طریق دریا به این منطقه تحویل داده می‌شود، دریافت کند. اسرائیل بر مشارکت خود در تضمین کنترل جریان کمک‌های بشردوستانه اصرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا