Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جلسه وبیناری ۳ استاندار جنوب کشور شامل هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان با دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با دستور کار ارائه گزارش بخشی از الگو‌های عملکردی استانداران در دولت سیزدهم برگزار شد.

در این جلسه مهندس دوستی بخشی از راهبردها، دستاوردها، اقدامات، نوآوری‌ها و برنامه‌های خود در یک سال گذشته را تشریح کرد و اولویت‌های توسعه استان را که می‌تواند سبب جهش فوق العاده در حوزه اشتغال و اقتصاد استان شود را بیان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان گفت: به دنبال یک اکوسیستم بودیم که برنامه‌های توسعه در آن تعریف شود که الگوی طرح پیمان را بر مبنای پیشرفت مردم اساس هرمزگان تدوین کردیم که دو رکن اساسی این برنامه پیشرفت و مردم بسته شد.

او گفت: به همین منظور ۷ حوزه اصلی در بخش پیشرفت و ۶ حوزه در بخش مردم تعریف و تمامی برنامه‌های ما برای توسعه استان در ذیل این حوزه‌ها تدوین و در دستورکار اجرایی قرار داده شد.

مهندس دوستی گفت: در بخش پیشرفت هرمزگان چند کلان راهبرد هم داریم که مهم‌ترین آن تمرکز بر روی ایجاد صنایع تمام کننده زنجیره مواد خام خروجی از استان است برای جلوگیری از خام فروشی و در بخش مردم نیز کلان راهبرد اساسی ما مولدسازی دارایی‌های دولتی است.

او گفت: بر همین مبنا ما به دنبال ایجاد شهرک‌های بزرگ از جمله شهر نساجی، فولاد و شیشه و شهر صنعتی لجستیکی هستیم که می‌تواند کمک شایانی در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد استان داشته باشد و طرح‌های آن منتظر تصویب هیئت محترم دولت است.

مهندس دوستی با تاکید بر توجه ویژه به مردم در تدوین برنامه‌های استان گفت: در بخش مردم توانستیم از ظرفیت‌های معطل در حوزه‌های درمانی، ماشین آلات دولتی و سالن‌ها و اماکن ورزشی برای بهبود خدمات دهی به مردم هرمزگان استفاده کنیم.

اوگفت: در حوزه درمانی تاکنون افزون بر ۲۸ هزار خدمت تخصصی درمانی با استفاده از امکانات معطل دولتی و همراهی پزشکان جهادی به مردم ارائه شده که شامل بخش‌های مختلف درمان می‌شود، در حوزه ماشین آلات دولتی نیز ظرفیت‌های معطل را به کار گرفتیم و در لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی انجام شد که نتیجه آن را در سیلاب اخیر مشاهده کردیم همچنین در حوزه اماکن ورزشی نیز ۳۴۲ سالن ورزشی را مردمی سازی کرده و به تدریج در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا سرانه ورزشی استان افزایش یابد.

دوستی بااشاره به اقدامات در حوزه آموزش گفت: ۴ آزمایشگاه تخصصی زیست، فیزیک، شیمی و زمین شناسی را تجهیز کردیم و آزمایشگاه رشته نانو را به صورت ویژه دیده‌ایم از سوی دیگر تمرکز مناسبی بر توسعه مدارس استان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه سند سرمایه گذاری استان تدوین و منتشر شده و تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری استان احصاء و ۴۰ طرح توجیهی نیز برای این ظرفیت‌ها آماده شده گفت: در این سند سرمایه گذاری ما ۱۲ رسته اولویت دار با ۲۰ پروژه دانش بنیان، ۱۰۰ مشوق سرمایه گذاری و ۱۳ شهر تخصصی گنجانده‌ایم که می‌تواند سبب تحول استان هرمزگان شود.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: برای استان هرمزگان کیف سرمایه گذاری طراحی کردیم که در این کیف سند راهبردی توسعه، تمام مجوز‌های لازم برای اجرای طرح، مطالعات و شاخص‌های اقتصادی، مشوق‌ها و تعهد‌ها قرار گرفته و سرمایه گذار با مطالعه این کیف به سرعت می‌تواند با امضا سند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

او گفت: این مسئله علاوه بر تمام مزیت‌ها سبب می‌شود فساد اداری به شکل قابل توجهی از بین برود و نمی‌توان هیچ اعمال سلیقه‌ای در آن دخیل کرد، تاکنون برای ۱۰۰ ناحیه کیف سرمایه گذاری تهیه شده است.

مهندس دوستی همچنین از وزیر کشور خواست در خصوص اعتبارات مصوب برای سیل دی ماه سال گذشته، تجهیزات بنادر، تعیین تکلیف برخی مجوز‌ها و شبانه روزی کردم فعالیت گمرکات دستورات لازم را صادر کنند.

او گفت: هرمزگان در حوزه سامانه مدیریت پروژه عمرانی در کشور رتبه اول را کسب کرد، در حوزه تولید مسکن با ۸ هزار واحد در دست ساخت در کشور در رده دوم قرار داریم، در حوزه رشد اقتصادی فصلی با رشد ۲.۶۸ درصدی از برنامه ابلاغی جلوتر حرکت کرده‌ایم و در حوزه پروانه‌های جدید صنعتی و حوزه ایجاد شغل نیز در رده دوم کشوری قرار داریم.

گفتنی است در این جلسه وزیر کشور و مسئولان کشوری حاضر در جلسه از عملکرد و فعالیت بسیار مناسب مهندس دوستی استاندار هرمزگان و نحوه ارائه گزارش او به صورت ویژه تمجید شد و بر برنامه محور بودن مهندس دوستی تاکید شد، در این جلسه اعلام شد برخی فعالیت‌های استاندار هرمزگان و ابتکارات او در حوزه اقتصادی می‌تواند به صورت ملی و در سطح سایر استان‌ها نیز برای توسعه بیشتر کشور اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کشور استانداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید