Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رضا نصری، کارشناس مسائل بین الملل، نوشت:

پروژه ترور علینژاد، بولتون، پومپئو و - مهم‌تر از همه - حمله به سلمان رشدی در روزهای منتهی به پایان مذاکرات هسته‌ای چند دستاورد برای جریان جنگ‌طلب و مخالف برجام در بر دارد:

۱) اول اینکه به اسرائیل و جریان جنگ‌طلب فرصت می‌دهد انگشت اتهام را به سمت «دولت ایران» گرفته و هزینه سیاسی انعقاد توافق با تهران را برای بایدن و دولتمردان غربی بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۲) دوم اینکه به آن‌ها مجال می‌دهد این روایت کهنه را پیش ببرند که ایران یک بازیگر «نامتعارف» (Irrational actor) و سمی ( Toxic) در عرصه بین‌المللی است که صرفاً به «زور» جواب می‌دهد؛ و در برابر‌ سازش و دیپلماسی به «تهاجم» و «تعرض» مبادرت می‌ورزد!

۳) سوم اینکه به آن‌ها اجازه می‌دهد با نسبت دادن ضارب به سپاه و متعاقبا ایجاد یک فضای احساسی علیه این ارگان نظامی - بستری فراهم آورند تا کنگره بتواند متن توافق احتمالی را - که در آن معافیت‌هایی برای کار با سپاه در نظر گرفته شده - مطابق قانون INARA با حداقل مقاومت داخلی و حداقل اعتراض اروپایی مردود نماید. 

۴) چهارم اینکه به کارگزاران و لابی‌های آن‌ها در کنگره مجال می‌دهد موضوع سلمان رشدی را بهانه‌ای برای ارائه‌ پیش‌نویس قطعنامه‌‌های جدید و ایجاد موانع حقوقی جدید در اجرای برجام نمایند. ایضا، لابی‌ها و کارگزاران این جریان ایران‌ستیز در اروپا نیز قادر خواهند شد  - در صورت اِعمال صدمه شدید یا فوت سلمان رشدی - مقدمات کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران یا حتی بستن سفارتخانه‌های اروپایی - را فراهم آوردند. 

۵) پنجم اینکه به آن‌ها مجال می‌دهد سفر قریب‌الوقوع آقای رئیسی به نیویورک را تحت‌الشعاع ماجرای سلمان رشدی قرار داده و مقدمات شکست سفر - یا شاید حتی عدم صدور ویزا برای هیأت ایرانی - را فراهم آورند. 

در نتیجه، لازم است بازیگران عرصه سیاست بدانند هر موضع‌گیری رسمی یا هر بیانیه‌ای از جانب هر ارگان دولتی یا شبهه‌دولتی در داخل کشور که اعمال یک فرد مستقل در نیویورک را به «دولت ایران« نسبت دهد و مسئولیت حقوقی و سیاسی دولت را برانگیزد، به تامین مقاصد فوق کمک کرده است؛ و از این رو لازم است اجازه دهند مدیریت این فضا صرفا و انحصاراً برعهده وزارت امور خارجه گذاشته شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سلمان رشدی برجام جان بولتون مذاکرات رضا نصری مایک پومپئو مسیح علینژاد مذاکرات وین حمله به سلمان رشدی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است