Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:09:08 GMT

استحصال آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۹۸۱۸

استحصال آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: تأمین آب شرب از طریق نیروگاه اتمی بوشهر یکی از تأکیدات و مصوبات سفر دولت به استان بوشهر بود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر توان تولید ۱۵۰ هزار متر مکعب آب شرب را دارند اضافه کرد: احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر از هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر از تأمین زمین مورد نیاز برای احداث تأسیسات نخستین پروژه آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۴۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر طی چهار سال افزود: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر آغاز شده است که از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

محمدی‌زاده از تحقق عدالت اجتماعی واگذاری زمین در شهرهای مختلف استان بوشهر به جوانان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: استان بوشهر در اجرا طرح ملی نهضت مسکن در بین دیگر استان‌ها پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان روستاها در اجرای طرح‌های آبزی‌پروری مشارکت خواهند داشت اضافه کرد: استان بوشهر تولیدکننده ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور است که این سهم با اجرای طرح‌های جدید افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر توسعه طرح‌های پرورش ماهی در قفس را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس مشارکت می‌کند.

کد خبر 5563249

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروگاه اتمی بوشهر بوشهر آب شیرین کن استاندار بوشهر استانداری بوشهر بوشهر ویروس کرونا محرم 1401 کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین حسینی روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا اردبیل گرگان نیروگاه اتمی بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست خبری اظهارداشت: از حضور آقای گروسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تشکر می‌کنم گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی را داشتیم.

وی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند، ولی آقای گروسی و بنده اعتقاد داریم که بیانیه مشترک مبنای خوبی بین ما است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این سفر و گفت‌وگوهایی که داشتیم این خط مبنا را به عنوان نقشه راه خود مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم و این ملاحظه را هم داشتیم که به دلیل برخی موضوعات حرکات و روند تعاملات دو طرف کُند شده است ولی امروز با مروری که بر بیانیه مشترک داشتیم این امیدواری ایجاد شد که این خط مبنا را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: بخس اول صحبت‌های ما موارد گذشته‌ای که در قالب برجام تحت عنوان پی ام دی بسته شده بود و آغشته با موضوعات سیاسی و پیرامونی هست و همواره با الزامات خودش مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نباید به دیگر بخش‌ها تسری پیدا کند. در بخش اول موضوع مهم بحث دو مکان باقیمانده است و خوشبختانه این دو مکان بسته شده و ناترازی مواد نیز بسته شده است و دو مکان از چهار مکان باقیمانده است.

اسلامی عنوان کرد: بخش دوم مرتبط با وضعیت موجود است که در چارچوب پادمان و آن پی تی و ملاحظاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، برای کاستی‌ها و انتظاراتی که وجود دارد اقداماتی متقابل و هماهنگ را انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: بخش سوم گام‌های آینده و انتظارات متقابل و نقشی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد است که می‌تواند برای برداشتن موانعی که عمدتاً سیاسی است تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: توافق کردیم برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف بر روی زمانبدی‌ها و آیتم‌های این سه بخش گفت‌وگو داشته باشند؛ این آغاز یک فرایند است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751423

دیگر خبرها

  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند