Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در همایش روز ملی تشکل ها در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: باید از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه های اجتماعی در توسعه استان گیلان استفاده کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: اگر چه در دولت مردمی در کنار مردم و با آنان هستیم، اما تشکل های مردم نهاد توانسته اند به عنوان قدرت مردمی در کشور و استان ما، نقطه قوتی برای حمایت ها در تمام شرایط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری تلاش های کادر درمان در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد در کنار کادر بهداشت و درمان بسیار نقش آفرینی کردند که تلاش هایشان را فراموش نکرده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کنار تشکل ها می توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم از مدیران کل و فرمانداران استان خواست تا از فرصت بهره مندی از تشکل های مردمی استفاده شود و در شکوفایی ظرفیت ها اهتمام کنند.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به خواسته های تشکل های مردم نهاد افزود: همانطور که خانه های هلال در روستاهای استان تشکیل شد هر شهرستان در گیلان، یک خانه سمن در اختیار تشکل های مردم نهاد قرار دهد.

استاندار گیلان همچنین از دست اندرکاران مربوطه خواست تا فرآیند صدور مجوز را برای تشکل های مردم نهاد طولانی نکنند.

موفقیت در رفع مشکلات با اتکا به ظرفیت های مردمی 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار تشکل های مردمی گفت: رفع مشکلات در بخش هایی از جمله اقتصاد و معیشت، بدون مشارکت مردمی و ظرفیت های اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود و دولت سیزدهم به این مهم اعتقاد راسخ دارد. 

محمدمصطفی پور نیز در همایش روز ملی تشکل ها در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: هیچ دولتی در جمهوری اسلامی بدون اتکاء به ظرفیت های مردمی نمی تواند تمامی مشکلات را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی در استان گیلان مطلوب است، افزود: افرادی در گیلان نیستند، اما در تشکل های مردم نهاد استان نقش آفرینی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گیلان با اشاره به تاکید نماینده عالی دولت در استان بر توجه به تشکل های مردم نهاد بیان داشت: استاندار گیلان همواره به این مهم تاکید دارند که بستر و فضایی را برای نقش آفرینی تشکل و ظرفیت های مردمی مهیا کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار گیلان نیز در این همایش گفت: گیلان دارای ۴۰۰ تشکل مردم نهاد است.

پریسا خیرخواه با اشاره به مشارکت تشکل های مردم نهاد در بخش های مختلف اظهار داشت: تشکل های مردمی در کنار دولت مردمی، احساس مسئولیت می کنند که جای قدردانی دارد. 

در پایان همایش روز ملی تشکل ها در استان گیلان تعدادی از تشکل های مردم نهاد منتخب تقدیر شدند.

اولین نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد گیلان از ٢٣ تا ۲۵ مرداد در خیابان شهید انصاری جنب بوستان ملت رشت تالار مرکزی این شهر از ساعت هشت صبح تا ٢٠ برای بازدید علاقه مندان دایر است.

در این نمایشگاه برگزیده ای از فعالیت موسسات مردم نهاد گیلان در حوزه هایی از جمله اجتماعی، فرهنگی و کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها رشت گیلان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان همایش رشت گیلان همایش تشکل های مردم نهاد استاندار گیلان استان گیلان ظرفیت ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها