Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله شیبانی در نشست خبری از کاهش ٣٠ درصدی بودجه عمرانی امسال این شهرستان خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی شیراز علی رغم آنکه ٥٠ درصد از جمعیت فارس را در خود جای داده و ٧٠ درصد معضلات استان نیز در این شهر متمرکز است از ٣٤٥ میلیارد تومان سال گذشته به ٢٤٩ میلیارد کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: این میزان اعتبار برای ایجاد انشعاب آب در یکی از روستا‌های این شهرستان هم کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دغدغه اولیه و اساسی شهرستان شیراز موضوع اشتغال است، مشکل بیکاری و نیاز به اشتغال در همه خانواده‌ها امروز وجود دارد و به جوانی که سال‌ها زحمت خود را کشیده هنوز نمی‌توانیم بگوییم شغل در خور شانی برایش داریم.

شیبانی با تاکید بر اینکه حل دغدغه اشتغال تنها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر است، گفت: با عدد و رقم بودجه‌های دولتی امیدی به انجام حرکت‌های بزرگ نیست، لذا باید به دنبال این باشیم که بیشترین و بزرگترین پروژه‌ها را در سطح استان و شهرستان با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم.

او گفت: در بخش آزادراه‌ها، راه‌ها، کمربندی و شروع به کار خط ریلی قطار شیراز-بوشهر کار عمرانی اساسی انجام نمی‌شود، لذا با مقیاس‌های برخورداری، سنجشی که انجام شده نشان داده که بسیاری از نقاط داخلی شهر شیراز از غیر برخوردارترین نقاط استان است.

فرماندار شیراز گفت: در بیخ گوش شیراز با فاصله هزار تا دو هزار متری روستا‌هایی در حریم قرار دارند که از امکانات اولیه محروم بوده و از کمبود زیر ساخت‌ها رنج می‌برند.

شیبانی یادآور شد: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند گامی در راستای حل مشکلات خدماتی، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها باشد.

او با بیان اینکه برابر آخرین راستی آزمایی‌ها در بحث نهضت ملی مسکن، ثبت نام برای ١٣٥ هزار واحد قطعی شده است، گفت: مکان یابی برای این تعداد واحد انجام شده و زمین مورد نیاز ٧٥ هزار از این تعداد در شهر شیراز تامین شده و در حال اخذ مجوزات قانونی و تهیه طرح است.

فرماندار شیراز گفت: در شهر جدید صدرا نیز عملیات اجرایی ١٥ هزار واحد از این تعداد در حال اجراست و با حمایت صندوق ملی و حل مشکلات در این بخش روند عملیات عمرانی این پروژه‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شیبانی مهمترین چالش و مشکل اجتماعی شهرستان شیراز را معتادان متجاهر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تمام کمپ‌های دولتی و خصوصی تکمیل شده و شاهد وفور معتادان متجاهر در خیابان‌ها و مراکز مختلف هستیم.

او گفت: براساس بخشنامه وزیر کشور باید تا پایان شهریورماه تکلیف متعادان متجاهر در کلانشهر‌ها حل شود.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه احداث دومین اردوگاه ماده ١٦، جمع آوری معتادان متجاهر توسط سپاه فجر در دست اقدام است، گفت: این اردوگاه ظرف چند روز آینده وارد مدار بهره برداری می‌شود.

شیبانی تاکید کرد: وظیفه جمع آوری متکدیان خیابانی و معتادان متجاهر بر عهده شهرداری است.

او در خصوص اتباع بیگانه نیز گفت: طرحی از سوی وزارت کشور در قالب طرح سرشماری شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته و کسانیکه در این طرح شرکت نکنند از نظر مقررات قانونی و سایت وزارت کشور، حضورشان غیرقانونی بوده و علاوه بر آنکه از گرفتن خدمات و ثبت نام فرزندانشان محروم می‌شوند، طرد آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شیراز در خصوص الحاق نشدن ٤٣ روستای واقع در حریم به کلانشهر شیراز گفت: در این خصوص کارگروهی شکل گرفته و در آن تصمیم گیری می‌شود. البته موافق الحاق نیستم؛ در بسیاری از این روستا‌ها ساخت سازها، تصرفات و تفکیک‌های انجام شده غیرمجاز بوده و مالکان در زمان تفکیک سهم خدمات را پرداخت نکرده اند.

او تاکید کرد: برای تعیین تکلیف و ساماندهی روستا‌های در حریم، بحث بازنگری طرح هادی روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده در اطراف روستا‌های در حریم شهر شیراز خاکریز‌هایی ایجاد و با نصب تابلو اعلام شود که هرگونه ساخت و ساز خارج از خاکریز‌های محدوده ممنوع بوده و مشمول ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌شود.

فرماندار شیراز در خصوص سازه‌های ناایمن این شهرستان هم گفت: از سوی شهرداری و آتش نشانی لیست بلندبالایی به کمیته مربوطه اعلام شده، اما از شهر‌های خان زنیان، دشت ارژن و داریون هیچ موردی تاکنون معرفی نشده است.

شیبانی در خصوص آبیاری برخی از مزارع حریم شهرستان شیراز با فاضلاب گفت: این مسئله توسط شرکت آبفا در دست پیگیری است.

او گفت: کاهش سن اعتیاد واقعیتی است که در جامعه وجود دارد و برنامه‌های فرمانداری و استانداری به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی حل این چالش باشد، لذا آموزش و پرورش و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید به میدان بیایند تا این مهم تعیین تکلیف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار شیراز الحاق روستاها به شیراز فرماندار شیراز معتادان متجاهر شهرستان شیراز شیراز گفت شهر شیراز روستا ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: طرح جهاد آبرسانی ذیل طرح ملی دنبال می‌شود که فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۶۷ روستا و فاز دوم در ۱۳۱ روستا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهید سلیمانی شهرستان شازند، اظهار داشت: بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی استان مرکزی مربوط به حوزه آبرسانی است و در سطح کشور بزرگ‌ترین پروژه عمرانی طرح جهاد آبرسانی است، در استان حدود سه یا چهار طرح آبرسانی مهم وجود دارد که طرح جهاد آبرسانی ذیل طرح ملی دنبال می‌شود، که فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به 67 روستا و فاز دوم در 131 روستا است که فاز نخست از پیشرفت بیش از 80 درصد برخوردار است که بخش قابل توجهی در شهرستان شازند است و فاز دوم با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده است.

وی افزود: طرح جهاد آبرسانی از خط کوچری ساوه با مدیریت آب منطقه‌ای ای استان در حال اجراست که یکی از طرح‌های پر هزینه و مهمی به شمار می‌رود و طرح دیگر انتقال آب به شهرستان تفرش است که اکنون به صورت آزمایشی از آن بهره‌برداری می‌شود، اما به طور رسمی با حضور مسئولان کشور بهره‌برداری خواهد شد. بودجه‌ای که صرف این پروژه‌ها شده است حداقل با بودجه عمرانی 10 سال استان برابری دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سنوات گذشته عمدتاً سالی 500 میلیارد تومان برای پروژه‌ها صرف می‌شد، اما امروز تنها سه هزار میلیارد تومان برای بازچرخانی پساب در شهرستان شازند، 130 میلیارد تومان برای طرح شهید سلیمانی، حداقل 2 هزار میلیارد تومان برای پروژه آب ساوه و حداقل 600 میلیارد تومان در این دولت برای پروژه آب تفرش اختصاص پیدا کرده است که نشان دهنده اهتمام و توجه دولت برای تأمین مهم‌ترین رفاهیات مردم و آب شرب و سالم است.

مخلص‌الائمه با تأکید بر رعایت بهینه آب توسط مردم استان و کشور بیان کرد: هماهنگی و‌ همکاری با نمایندگان استان امری ضروری است و این همکاری به موفقیت نمایندگان و مدیران کمک خواهد کرد. هر موفقیت و عدم موفقیتی در سبد دولت قرار می‌گیرد. بنابراین برای پیشرفت کشور نیاز به همدلی و هماهنگی در تمام سطوح نیاز است. 

حشمت‌الله عباسی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به موضوع منابع  آب پایدار و شرب بهداشتی و همچنین جهاد آبرسانی به روستاها اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، گفت : این طرح شامل ساخت تصفیه خانه آب با ظرفیت 120 لیتر بر ثانیه، احداث دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت دو هزار متر مکعب، اجرای 37 و نیم کیلومتر خط انتقال آب است.

وی افزود‌: در این طرح همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 35 لیتر ثانیه، احداث یک باب سوله، احداث پست برق 160 کیلو ولت آمپر با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و 300 میلیارد ریال انجام گرفته است. در راستای اجرای خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، و همچنین واگذاری پساب به صنایع نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه انجام می‌شود. 

به گزارش تسنیم، آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شامل آبرسانی به دو شهر شازند و آستانه و 10 روستا با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال و کلنگ‌زنی نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار مرکزی و نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد