Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:08:12 GMT

واکنش حماس به ادعای رسانه‌ای درخواست عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۰۰۶۲

واکنش حماس به ادعای رسانه‌ای درخواست عربستان

حماس اطلاعات رسانه‌ای افشا شده در رابطه با پیش شرط ریاض برای از سرگیری روابط با این جنبش را تکذیب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خبر منتشر شده در شبکه المیادین را که تاکید دارد در تماس‌های انجام گرفته بین عربستان سعودی و حماس، سعودی‌ها درخواست غافلگیر کننده‌ای از آنها داشته‌اند را تکذیب و بی پایه و عاری از صحت توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این جنبش در بیانیه خود که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تاکید کرد: عمق عربی و اسلامی را حامی و پشتیبان خود می‌داند و بر این اساس به دنبال برقراری روابط با تمامی آنهاست گرچه در عین حال به اصول و چارچوب‌های خود و طرح ملی‌اش در خدمت به ملت فلسطین در پنهای وطن و خارج از آن پایبند است.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی که بر روی وبگاهش در شبکه اینترنت منتشر شد به نقل از منابع فلسطینی خبر داده بود که سعودی‌ها برای از سرگیری روابط با حماس پیش شرط‌های غافلگیر کننده‌ای را قرار داده بودند.

به گفته این منابع که حاضر به اعلام نام خود نشدند، سعودی‌ها در مقابل تلاش‌های انجام گرفته برای آزادی زندانیان حماس در زندان‌های سعودی که این گروه فلسطینی به شدت پیگیر آن است ابتدا پیش شرط قطع کامل روابط بین حماس با تهران را مطرح کرده اما بعد از آن از این پیش شرط صرف نظر کرده و در مقابل حماس را ملزم به قبول شروط کمیته چهارجانبه عربی کردند.

به گفته این منابع حماس از این پیش شرط سعودی غافلگیر شد، زیرا واسطه‌ای که در عربستان سکونت داشته و این پیام را برای حماس منتقل کرده به آنها خبر داده بود، ریاض از آنها می‌خواهد تا مشکلات خود را ابتدا با رژیم اسرائیل حل و فصل کنند، امری که به شدت با مخالفت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مواجه شد.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیش شرط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد