Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوای باغبان یک شنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مقرر شد تا شش ماه آینده، شهرداری درآمد خود را مدیریت کند و امسال برای جلوگیری از بار مالی اضافه برای شهروندان، هزینه بلیت اتوبوس و مترو با نرخ فعلی تا پایان سال ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نیمه دوم امسال در این خصوص برای سال آینده تصمیم‌های نهایی اتخاذ خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از شهروندان از این خدمات استفاده می‌کنند، باید با دقت بیشتری تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغبان افزود: شهرداری در راستای تأمین برخی هزینه‌های خود اقدام به ارائه لایحه‌ای برای اصلاح و افزایش نرخ بلیت قطار شهری و اتوبوس کرده است که ما با کلیات این موضوع موافقیم چراکه هزینه‌های جاری بسیار بالا است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله در این خصوص، تعرفه عوارض محلی است که در اول هر سال تصویب می‌شود و شهروندان نیز بر همان اساس عمل می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس قانون و تعرفه عوارض و خدمات شهری نمی‌توانیم در افزایش نرخ خدمات تغییری ایجاد کنیم.

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال تصویب نشد.

کد خبر 5562961

منبع: مهر

کلیدواژه: اتوبوسرانی مترو قیمت بلیت اتوبوس شهرداری تبریز شورای شهر تبریز بوشهر ویروس کرونا محرم 1401 کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین حسینی روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا اردبیل گرگان افزایش نرخ شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟

هنگامی‌که می‌خواهید بلیط اتوبوس به مقصد هر شهری را تهیه کنید، می‌بینید که پایانه‌های مختلفی از شهر مقصد در بلیط قید شده‌اند. البته این معمولا درباره شهرها و مقصدهای بزرگ و پرجمعیت صادق است. برخی از شهرها ممکن است تنها یک پایانه مسافربری داشته باشند. در شهرهای بزرگ برای آن‌که دسترسی مطلوب به تمام نقاط شهر فراهم شود، معمولا چند پایانه مسافربری مختلف در شهر ساخته می‌شوند. شهر تبریز نیز مانند سایر شهرهای بزرگ، پایانه‌های مسافربری مختلفی دارد. با‌توجه‌به این‌که اقامتگاه شما به کدام پایانه نزدیک است، می‌بایست بلیط مربوطه را خریداری کنید. در این مقاله، ضمن معرفی پایانه‌های مسافربری تبریز، نحوه خرید بلیط قطار خاوران (تبریز) را نیز معرفی خواهیم کرد.

 

 

با پایانه‌های مسافربری تبریز آشنا شوید

شهر تبریز را می‌توان مهم‌ترین شهر شمال غرب کشور دانست. این کلان‌شهر جمعیت زیادی را در دل خود جای داده و از‌نظر گردشگری نیز اهمیت به‌سزایی دارد. سالانه عده زیادی برای تفریح و سیاحت به تبریز سفر می‌کند. در کنار این موارد، باید وجود مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر در این شهر را نیز در نظر داشته باشیم. دانشجویان متعددی از اقصی‌نقاط ایران در شهر تبریز مشغول به تحصیل هستند. همه این موارد سبب شده‌اند که حمل‌ونقل برون‌شهری در تبریز اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. پایانه‌ها در حمل بار و جابه‌جایی مسافران، نقش پررنگی دارند؛ ازاین‌رو، خوب است با دو ترمینال شهر تبریز آشنا شوید.

ترمینال مرکزی تبریز

ترمینال مرکزی تبریز را می‌توان به‌عنوان ترمینال اصلی این شهر معرفی کرد که در حاشیه بزرگراه شهید کسائی واقع شده است. اغلب مسافرت‌های برون‌شهری از‌طریق این ترمینال انجام می‌شوند. تا پیش از ساخته‌شدن ترمینال مرکزی، حمل بار و جابه‌جایی مسافران به شهرهای دیگر از‌طریق گاراژهای کوچکی که در حاشیه تبریز ساخته شده بودند، انجام می‌گرفت. در سال ۱۳۶۶ طرح ساخت ترمینال مرکزی تبریز ارائه شد. ب؛ااین‌حال، آغاز به کار این مجموعه تقریب ۶ سال به‌طول انجامید. فاز اول ترمینال در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد و فاز دوم ترمینال مرکزی در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. در‌حال‌حاضر، سالانه بیش از ۳ الی ۴ میلیون مسافر از‌طریق ترمینال مرکزی تبریز سفر می‌کنند. این ترمینال را می‌توان یکی از مجهزترین پایانه‌های مسافربری ایران دانست که امکانات قابل‌توجهی را به مسافران ارائه می‌کند.

شرکت‌های مسافربری ترمینال مرکزی

پایانه‌های مسافربری بزرگ مانند ترمینال مرکزی تبریز، معمولا شرکت‌های مسافربری متعددی را پوشش می‌دهند تا مسافران بتوانند برحسب نیاز بهترین مورد را انتخاب کنند؛ از‌سوی‌دیگر، زیاد‌بودن تعداد مسافران سبب می‌شود که نیاز به اتوبوس و وسایل نقلیه افزایش پیدا کند. چنان‌چه به‌جای سفر با بلیط قطار خاوران (تبریز) بخواهید با اتوبوس به این شهر سفر کنید، باید از میان شرکت‌هایی که در این قسمت نام می‌بریم، اتوبوس مورد‌نظرتان را انتخاب کنید. البته ۳۱ شرکت مسافربری در این ترمینال فعالیت می‌کنند که ما به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آذربایجان

آریا سفر

بی‌تا

گیتی نورد

سپهر آسیا

کجاوه تبریز

ساربان تبریز

ماهان سفر

تک سفر

میهن پرستو تبریز

 

 

مسیرهای تحت‌پوشش ترمینال مرکزی

از ترمینال مرکزی به تمام نقاط ایران اتوبوس‌هایی حرکت می‌کنند. تمام شهرهای بزرگ توسط این ترمینال پوشش داده می‌شوند و شما می‌توانید بلیط اتوبوس آن‌ها را تهیه کنید.؛ علاوه‌بر‌آن، بسیاری از شهرهای کوچک در استان‌های مختلف نیز پوشش داده شده‌اند. از ترمینال تبریز می‌توانید به هر شهری از کشور سفر کنید. این اتوبوس‌ها در ساعت‌های مختلف آماده حرکت می‌شوند تا بتوانید در هر ساعت از شبانه‌روز، سفرتان را آغاز کنید.

جالب است بدانید که ترمینال تبریز اتوبوس‌هایی به شهرهای مختلف ترکیه، آذربایجان و گرجستان نیز دارد. این اتوبوس‌ها در روزهای خاصی حرکت می‌کنند که از مدتی قبل باید از آن‌ها مطلع باشید. باکو، تفلیس، ترابزون، استانبول، کاپان و وان از‌جمله این شهرها هستند. نکته دیگری که باید بدانید این است که علاوه‌بر خدمات مسافربری، خدمات باربری نیز در مسیرهای داخلی انجام می‌شود که باید هماهنگی‌های لازم را برای آن‌ها با ترمینال داشته باشید. به‌جز تهیه بلیط قطار خاوران (تبریز)، سفر با اتوبوس به ترمینال مرکزی نیز می‌تواند روش خوبی برای سفر به این شهر زیبا باشد.

ترمینال شمال غرب تبریز

ترمینال شمال غرب تبریز را می‌توان یک ترمینال فرعی و کمکی برای انجام سفرهای کوتاه به شهرهای آذربایجان شرقی و غربی دانست. این ترمینال در شمال غربی تبریز و در نزدیکی فرودگاه واقع شده است. بسیاری از مسافرانی که با هواپیما به تبریز می‌روند، در ادامه سفر، خود را با اتوبوس به شهرهای دیگر این استان می‌رسانند؛ علاوه‌بر‌آن، اتوبوس‌هایی به مقصد آذربایجان غربی نیز در این ترمینال وجود دارند. امکانات پایانه شمال غرب تبریز، محدود هستند و این در مقایسه با کمتر‌بودن تعداد اتوبوس‌ها و کوتاه‌بودن مسیرها، مطلوب است. شما می‌توانید از پایانه شمال غرب به‌راحتی به شهرهای مختلف اطراف تبریز دسترسی داشته باشید. مسیرهای تحت پوشش در این ترمینال عبارت‌اند از:

تبریز-ارومیه

تبریز-خوی

تبریز-ماکو

تبریز-میاندوآب

تبریز-سلماس

تبریز-پلدشت

تبریز-قره ضیاالدین

تبریز-شاهین دژ

تبریز-تسوج

تبریز-شوط

چند شرکت مسافربری، اتوبوس‌هایی برای سفر در این مسیرها ارائه می‌کنند که توانید در هر زمان، خودتان را به مقصد مورد‌نظر برسانید. البته تعداد این شرکت‌ها به‌مراتب کمتر از شرکت‌های مسافربری در پایانه مرکزی هستند:

رضوان تبریز

همسفر

تعاونی شماره ۸

تعاونی مینی‌بوس‌داران

لوان نور

این ترمینال تا مرکز شهر تقریبا ۸.۵ کیلومتر فاصله دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از تاکسی استفاده کنید.

 

 

ارزان‌ترین بلیط قطار تبریز در فلای تودی

برای سفر به شهر زیبای تبریز، علاوه‌بر بلیط اتوبوس، می‌توانید بلیط قطار خاوران (تبریز) را نیز خریداری کنید. البته باید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید تا بلیط‌ های مسیر تمام نشوند. در عید نوروز، به‌سبب تقاضای بالای مسافران، معمولا بلیط ‌ها به‌سرعت فروخته می‌شوند. خوب است از فرصت پیش فروش بلیط قطار فلای تودی استفاده کرده و بلیط قطار مورد‌نظرتان را خریداری کنید. فلای تودی خدمات گردشگری را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه به شما ارائه می‌کند. اگر تابه‌حال بلیط مورد‌نظرتان را از فلای تودی خریداری نکرده‌اید، از فرصت پیش فروش بلیط قطار استفاده کنید و همراه فلای تودی شوید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • (ویدیو) تصادف هولناک مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • فیلم/ تصادف هولناک مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس (فیلم)
  • فیلم| ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز