Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیاتی از نمایندگان آمریکایی امروز (یکشنبه) وارد تایوان شد و قرار است تا با تسای اینگ ون رییس این جزیره دیدار کند.   به گزارش ایرنا، سفر این هیات دومین دیدار یک گروه سطح بالای آمریکایی از تایوان در میانه تنش نظامی با همسایه بزرگ این جزیره یعنی چین است.   پکن که با سیاست «چین واحد» خود، تایوان را بخشی از چین می‌داند، برای نشان دادن خشم خود به دلیل سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه جاری میلادی، رزمایش‌های نظامی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سفارت آمریکا در تایپه اعلام کرده که ریاست این هیات بر عهده سناتور اد مارکی است و چهار نفر از قانونگذاران آمریکایی وی را همراه می‌کنند. این هیات در چارچوب یک سفر دوره‌ای از کشورهای منطقه اقیانوس هند و آرام به این جزیره سفر کرده‎ اند.   دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام کرده که این گروه قرار است فردا (دوشنبه ۲۴ مردادماه) با تسای اینگ ون دیدار کند.   در این بیانیه آمده است: در زمانی که چین بدنبال افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان و منطقه با برگزاری رزمایش‌های نظامی خود است، سفر هیاتی از نمایندگان آمریکایی به ریاست سناتور مارکی بار دیگر نشان دهنده «حمایت قاطع» کنگره آمریکا از تایوان است.   براساس بیانیه سفارت آمریکا در تایپه، این هیات قرار است در دیدار با رهبران تایوان، علاوه بر روابط واشنگتن-تایپه، درباره امنیت منطقه‌ای، تجارت و سرمایه‌گذاری، زنجیره تامین جهانی، تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل مهم و مورد علاقه و منافع طرفین رایزنی کند. تماشاخانه ببینید| ساخت پل عجیب توسط مورچه ها برای رسیدن به کندوی عسل جزییات بیشتر از انگیزه قتل محیط‌بان «برومند نجفی»/ قاتل، نجفی را قبلا تهدید کرده بود (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان سنای آمریکا طرحی را تصویب کردند که براساس آن واردات اوانیوم روسیه به آمریکا را ممنوع می‌کند.

پیش از این نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را تصویب کردند و شامگاه سه‌شنبه نیز نمایندگان سنا آن را با اکثریت آراء تصویب کردند.

طبق روند قانون‌گذاری در آمریکا این طرح برای تبدیل به قانون و اجرایی‌شدن باید جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

در دسامبر گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را ممنوع می کرد. در سال‌های اخیر، آمریکا تلاش کرده تا برای تامین انرژی راکتورهای هسته‌ای خود، سوخت روسیه را با سطوح بالای اورانیوم با غنای پایین جایگزین کند.

در ماه فوریه، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد که خرید اورانیوم و سایر عناصر رادیواکتیو روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از یک دهه از این خریدها فراتر رفته است.

ماه مارس گذشته، گزارش های شرکت روسی «اتم انرگوپروم» (بخشی از شرکت دولتی «روساتوم») حاکی از آن بود که «روساتوم» اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خسارات وارده به خود و خریداران اورانیوم روسیه تدارک دیده است.

در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که «علیرغم احتمال کم خطر اعمال چنین محدودیت‌هایی، اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از آنکه ممکن است به شرکت و خریداران وارد شود، از جمله تجزیه و تحلیل احتمالات انتقال سفارش‌ها به شرکت‌های محلی روسیه و حمایت قانونی تدارک دیده شده است.»

کد خبر 6093696

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود