Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از اختصاص یک روز در هفته فقط برای بانوان برای اهدای خون و همچنین مستقل شدن آزمایشات غربالگری انتقال خون خراسان شمالی تا ۲ ماه آینده خبر داد.

دکتر نوری امروز با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی ۳۰ درصد اهداکنندگان خون بانوان هستند اما این تعداد در کشور ما بسیار پایین است که شاید وجود باورهای غلط یکی از علل تاثیرگذار برای کاهش مراجعات بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار اهدای خون در دهه اول ماه محرم در این استان گفت: میزان مراجعات افراد در دهه اول محرم در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته دکتر نوری در دهه اول محرم سال گذشته ۵۰۰ نفر و در دهه اول محرم امسال یک هزار و ۲۵۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند.

وی افزود: میزان اهدای خون بار اولی ها نیز در محرم امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول به اهدای خون بانوان در ۱۰ روز اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ روز نخست ماه محرم امسال ۱۴۰ بانو و در ۱۰ روز نخست ماه محرم سال گذشته ۲۸ بانو برای اهدای خون مراجعه کرده اند که با رشد ۴۰۰ درصدی مواجه هستیم.

وی در ارتباط با زیرساخت های انتقال خون نیز بیان کرد: متاسفانه مرکز خراسان شمالی مکان فیزیکی متعلق به خودش را ندارد و همان مکانی که هم اکنون در آن مستقر است نیز درگیر مباحث حقوقی با اداره اوقاف شده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن در این استان فقط شیروان دارای مرکز ثابت خون گیری است و در شهرستان اسفراین نیز مرکز سیار خون گیری وجود دارد.

وی به راه اندازی آزمایشگاه غربالگری نیز اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه طی یکی دو ماه آینده راه اندازی می شود؛ تاکنون مجبور بودیم تا آزمایشات را برای غربالگری به مشهد ارسال کنیم که تا ارسال جواب آزمایشات ۲۴ ساعت طول می کشد اما با راه اندازی این آزمایشگاه، آزمایشات در همین استان انجام خواهد شد.

دکتر نوری افزود: طی سفر رئیس جمهور موضوع خرید دو دستگاه اتوبوس برای مباحث خون گیری مصوب شد که برای این امر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالی اهدای خون انتقال خون خراسان شمالی دهه اول اهدای خون ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که فلورین ویرتز، پدیده جوان بایرلورکوزن، قرار است یک سال دیگر در این باشگاه در تیم ژابی آلونسو بازی کند، به نظر می‌رسد بایرن تلاش‌های خود را برای انتقال این ستاره جدید فوتبال جهان آغاز کرده است‌.

اولی هوینس، کلید آینده موفق بایرن را در توسعه جوانان می‌بیند و در برنامه تلویزیونی هشدار داد که با توجه به درآمد باشگاه‌های انگلیسی و همچنین رئال مادرید، این رقابت گسترده‌تر خواهد بود‌. به عقیده او موسیالا و پابلوویچ، دو بازیکن بایرن، دو انتقال بزرگ آینده فوتبال جهان را رقم خواهند زد و همچنین فلورین ویرتز که یک بازیکن جوان است و می‌تواند یک انتقال بزرگ پیش‌ رو داشته باشد‌.

هوینس پیش از این گفته بود ما می‌توانیم صد میلیون یورو را یک‌بار صرف هری کین کنیم و شاید روی یک بازیکن آلمانی، اما نه چهار یا پنج بار. منظور او از بازیکن آلمانی، همین ویرتز بود که سال آینده نیز در بایرلورکوزن بازی خواهد کرد.

با توجه به اینکه ویرتز در فهرست توپ طلای اروپا حضور دارد و در جام ملت‌های اروپا نیز از بازیکنان ثابت تیم ملی خواهد بود، به نظر می‌رسد مونیخ کار بسیار دشواری برای انتخاب این ستاره نوپا داشته باشد؛ هم‌تیمی سابق سردار آزمون در لورکوزن که پس از یک مصدومیت شدید رباط صلیبی بازگشتی درخشان به بوندسلیگا داشته و در صدر ستارگان این لیست قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین