Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کاتولیکهای جهان در یک سخنرانی از اینکه جنگ اوکراین باعث منحرف شدن حواس جهانیان از مشکل گرسنگی در جهان شده، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز گزارش داد، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز یکشنبه در سخنرانی هفتگی خود در واتیکان اظهار کرد، جنگ در اوکراین حواس جهانیان را از مشکل اصلی جهان یعنی گرسنگی پرت کرده است و خواستار ارائه فوری کمکهای غذایی به سومالی به منظور رفع خطر قریب الوقوع قحطی در این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به منطقه شاخ آفریقا بیان داشت: مردم این منطقه  تا کنون در شرایطی بسیار نامطمئن زندگی کرده و اکنون به سبب خشکسالی در خطر مرگ قرار گرفته‌اند.

ماه جاری میلادی سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل اعلام کرد در صورت تداوم تلف شدن دام ها، افزایش هر چه بیشتر قیمت کالاهای اساسی و نرساندن کمک های بشردوستانه به دست آسیب پذیرترین اقشار در سومالی ممکن است ماه آینده میلادی رسماً در هشت منطقه این کشور وقوع قحطی را اعلام کند.

فرانسیس به مستمعین سخنرانی خود در محل میدان سنت پیتر شهر واتیکان گفت که می‌خواهد توجه مردم را به «بحران انسانی حادی که سومالی و برخی مناطق کشورهای همسایه به آن را تحت تاثیر قرار داده است» جلب کند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل(UNHCR) و شورای پناهندگان نروژ (NRC) هفته گذشته اعلام کردند که از ماه ژانویه تا کنون حدود یک میلیون نفر در سومالی آواره شده‌اند.

فرانسیس گفت: «امیدوارم همبستگی بین‌المللی بتواند پاسخی موثر را برای این وضعیت اضطراری رقم بزند.»

او ادامه داد: «متاسفانه جنگ (در اوکراین) توجه و منابع را منحرف کرده است، اما مبارزه با گرسنگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش اهدافی هستند که حداکثر تعهد را می طلبند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت پاپ فرانسیس واتیکان سومالی مشرق رهبر کاتولیک های جهان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • (ویدئو) انتقاد تند و تیز امیرعلی نبویان به شوخی رائفی‌پور
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه