Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلا دشتی گفت: والدین برای انتخاب رشته وظیفه کنترل هیجان داوطلبان را دارند تا آن ها بتوانند تصمیم درستی بگیرند.

او افزود: فضای روانی و هیجانی داوطلبان در زمینه انتخاب رشته باید آرام باشد و خانواده ها باید به آن ها جهت افزایش اطلاعات شغلی کمک کنند. آن ها باید مشاوران و متخصصان مناسبی را برای انتخاب رشته در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشاور کنکور ادامه داد: افزایش اطلاع از رشته ها و دانشگاه ها بسیار مهم است و داوطلبان باید انتخاب رشته عاقلانه و اصولی داشته باشند و در این مسیر با مشاور متخصص که حتما در رشته مشاوره شغلی تحصیل کرده در ارتباط باشند و مراقب باشند که درگیر تبلیغات نشوند.

دشتی تصریح کرد: برخی مشاوران مدعی قبولی داوطلبان با رتبه های نجومی در دانشگاه های برتر هستند که این فضا، تبلیغاتی بیش نیست و داوطلبان حتما با هر رتبه ای باید انتخاب رشته کنند؛ چرا که در شهریور پس از نتایج نهایی اگر هم در دانشگاهی پذیرفته نشدند حسرت نداشته باشند.

این مشاور کنکور ادامه داد: برخی داوطلبان می گویند که با رتبه کسب شده کدام رشته و دانشگاه قبول می شویم‌ که این سوال به شدت نادرست است و انتخاب رشته بر اساس شانس قبولی اشتباه ترین فرآیند انتخاب رشته است.

دشتی تاکید کرد: داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته حتما استعداد و علایق خود را در نظر بگیرند؛ نه با توجه به شانس قبولی، البته این موضوع در انتخاب رشته و چینش در نظر گرفته می شود اما صرفا بر این اساس اشتباه است.

او بیان کرد: بحث دوره های تحصیلی و هزینه های دانشگاه ها باید در زمان انتخاب رشته توجه کرد، بحث بومی گزینی هم باید توجه شود و اگر داوطلب رتبه خوبی کسب کرده و قصد انتخاب رشته های دانشگاه های تهران را دارد و در بوم محل زندگی او نیست می تواند رشته ها را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخاب رشته بازار کار انتخاب رشته دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳