Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@15:34:26 GMT

جدیدترین اخبار تغییرات کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۲۱۴

جدیدترین اخبار تغییرات کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ واکنش نماینده مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنج‌شنبه _سیزدهم مردادماه_ خبری در یکی از رسانه‌های رسمی کشور به نقل از سازمان سنجش منتشر شد که طبق آن کنکور ۱۴۰۲ در نیمه اول تیرماه و نیمه دوم دی‌ماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام آزمون دوبار، اما پذیرش یک‌بار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق تحصیلی با بالاترین نمره دریافت می‌شود؛ هر داوطلب اگر در دو آزمون شرکت کند دو نمره کنکور خواهد داشت و اگر در یک آزمون شرکت کند یک نمره کنکور خواهد داشت، اما فقط یک نمره آزمون به انتخاب داوطلب محاسبه می‌شود.

نمره کنکور به اضافه سوابق تحصیلی نمره کل را تشکیل می‌دهد تا داوطلب براساس گروه آزمایشی انتخاب رشته کند.

دروس عمومی در قانون جدید کنکور حذف شده است؛ در واقع این دروس از آزمون سراسری حذف شده و به آزمون‌های سوابق تحصیلی منتقل شده است.

تغییرات کنکور بی‌توجهی به عدالت است

طی روزهای گذشته مهدی اسماعیلی درباره مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مجلس به‌دنبال مدیریت کنکور بود، اما یک‌باره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ورودی ناصحیح به این موضوع داشت؛ وضعیتی که براساس مصوبه جدید کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است استرس دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در مجلس به رئیس جمهور گفتیم به موضوع ورود پیدا کند و اجازه ندهد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بی‌محابا به کنکور وارد شود؛ هم‌اکنون این بحث که نظام آموزشی کشور نتوانسته است عدالت آموزشی را محقق کند به‌عنوان یک دغدغه مطرح است و مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عدالت آموزشی بی‌توجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش بارها اعلام کرده است توانایی برگزاری امتحانات نهایی را ندارد و این زیرساخت هنوز در وزارت آموزش و پرورش فراهم نیست. مصوبه جدید کنکوری می‌تواند منجر به تقویت مافیای کنکور شود و طبقات متوسط و ضعیف جامعه آسیب خواهند دید و در نهایت خروجی مصوبه به‌نفع دهک‌های بالاتر است.

اخطار به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

وی گفت: به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اخطار دادیم اگر مصوبه را پس نگیرند مجلس ورود و طرحی را آماده می‌کند، به آنها هشدارهای لازم را برای ایفای حقوق دانش‌آموزان داده‌ایم.

با تغییرات کنکور عدالت رعایت نمی‌شود

علیرضا میرصالح‌مهابادی برخی موارد مطرح شده در مصوبه تغییرات کنکور را مفید دانست و به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برخی از موارد عنوان شده در این مصوبه هنوز پختگی لازم را ندارد؛ در رابطه با برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه کنکور ۱۴۰۲ هم مانند سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، منتشر کرد ولی در روزهای بعد مصوبه تغییر کنکور ۱۴۰۲ ابلاغ شد که نشان دهنده تضاد و وجود نداشتن هماهنگی بین مسئولان مربوطه و نبود پختگی در این اقدام است.

مدرس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شهرداری مهاباد تصریح می‌کند: نبود هماهنگی بین گفته‌های مسئولان مربوطه باعث سردرگمی داوطلبان می‌شود و کماکان نمی‌دانند کدام یک از شرایط را برای آمادگی خود مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به جایگزینی نمرات کلاس دوازدهم دانش‌آموزان در کنکورمی‌گوید: با توجه به نبود نظارت کافی بر همه مدارس امکان تضییع حق دیگر دانش‌آموزان در این بخش وجود دارد و سبب می‌شود آن‌گونه که باید عدالت رعایت نشود.

کد خبر 596531

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور تغییرات کنکور ۱۴۰۲ پذیرش در کنکور 1402 تاثیر معدل در کنکور 1402 تاریخ کنکور ۱۴۰۲ روز شمار کنکور 1402 تغییرات کنکور ۱۴۰۲ چیست تغییرات کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش تغییرات کنکور 1401 آخرین اخبار کنکور 1402 کنکور 1402 برای داوطلبان نظام قدیم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییرات کنکور دانش آموزان کنکور ۱۴۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود

سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران، گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است، گفت: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و گفت: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش