Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:17:48 GMT

مسجد جامع سلطان قابوس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۲۲۷

مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از زیباترین جاذبه‌های معماری جهان اسلام است که در شهر مسقط، پایتخت کشور عمان قرار دارد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسجد جامع سلطان قابوس یکی از زیباترین جاذبه‌های معماری جهان اسلام است که در شهر مسقط، پایتخت کشور عمان قرار دارد. معماری این مسجد برگرفته از معماری‌های سبک اسلامی، خاورمیانه و عمان را با مشارکت هنرمندان نیشابوری از ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنای مذهبی با مساحت مسجد حدود ۴۱۶,۰۰۰ متر‌مربع با ظرفیت ۲۰ هزار نمازگزار در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. این مسجد عربی با برخورداری از گنبدی با ۳۴ متر ارتفاع، بزرگترین فرش دستباف ایرانی، عظیم‌ترین لوستر کریستالی جهان و موزاییک‌های زیبا و رنگارنگ بزرگترین جاذبه گردشگری و تاریخی عمان است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان