Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:47:27 GMT

گیاه دارویی گل همیشه بهار در اراضی کبودرآهنگ کشت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۵۴۱

گیاه دارویی گل همیشه بهار در اراضی کبودرآهنگ کشت شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی تعاون روستایی همدان، «مجید مسلمی راد» اظهار داشت: اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان همدان در راستای توسعه و ترویج کشت و پرورش گیاهان دارویی و فراهم کردن زمینه برای احداث و راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی در سال جاری برای اولین بار اقدام به کشت گیاه دارویی گل همیشه بهار به صورت مزرعه الگویی و نمایشی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این محصول در مرحله برداشت است افزود: گل همیشه بهار از گیاهان بسیار با ارزش در صنایع دارویی است که علاوه بر درمان انواع بیماری ها، از عصاره این گیاه با نام هلنالین در ساخت پمادهای ضد التهاب، بهبود زخم و سوختگی استفاده می شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان، اقلیم استان همدان را موجب تنوع و کیفیت بالای گیاهان دارویی تولید شده در این استان دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل کم آب بر بودن بسیاری از گیاهان دارویی کشت این گیاهان در شرایط خشکسالی و کمبود آب می تواند به منبع درآمد خوبی برای کشاورزان خرده پا تبدیل شود.

مسلمی راد از برگزاری دوره های آموزشی نظری و عملی کشت گیاهان دارویی در آموزشگاه آزاد کشاورزی فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: این آموزش ها با هدف ترویج کشت گیاهان دارویی، احداث واحدهای فرآوری گیاهان دارویی و اشتغال آفرینی سودآور و پایدار در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به متقاضیان فعالیت در این حوزه ارائه می شود.

براساس گزارش مرکز تحقیقات کشاورزی وجود ۳۱۵ گونه دارویی، صنعتی و خوراکی در اراضی ملی استان شناسایی شده است.

برچسب‌ها گیاهان دارویی شهر همدان کبودرآهنگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی شهر همدان کبودرآهنگ گیاهان دارویی شهر همدان کبودرآهنگ گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از بهره‌مندی ۳۴۲ واحد صنعتی تازه از گاز طبیعی خبر داد و گفت: اکنون شهرستان بهار بیشترین مشترک گاز را در بخش صنعتی استان داراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید الهیاری با اشاره به وجود ۶۸۲ هزار و ۹۳۲ مشترک گاز استان همدان در بخش‌های مختلف توضیح داد: از این تعداد ۴ هزار و ۳۴۶ مشترک در بخش صنعتی هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز در بخش صنعتی، ۳۴۲ مشترک در سال ۱۴۰۲ به مجموع مشترکان این استان افزوده شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: بیشترین مشترک گاز استان در بخش صنعتی با تعداد هزار و ۶۵۸ مورد مشترک مربوط به شهرستان بهار است.

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور