Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آخرین آمار اعلام‌ شده توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب، تا بیست‌ودوم مردادماه حجم آب موجود در مخازن ۲۱.۸۹ میلیارد مترمکعب است که در سال گذشته ۲۲.۱۱ میلیارد مترمکعب بوده و کاهش یک درصدی را ثبت کرده است، بنابراین پرشدگی سدها به ۴۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌ودوم مردادماه، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۴۴ میلی‌متر) ۱۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۵۵.۲ میلی‌متر) ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این مدت میزان بارندگی تجمعی استان اصفهان از ابتدای سال آبی ۱۱۰.۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته هفت درصد و متوسط درازمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور ۹۹.۶ میلیارد مترمکعب بوده و نسبت‌به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته میزان کل خروجی سدهای کشور ۳۳.۴۶ میلیارد مترمکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور، پنج درصد افزایش داشته و ۷۴.۲۹ میلیارد مترمکعب در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا این تاریخ است.

همچنین حجم فعلی آب موجود در مخازن ۲۱.۸۹ میلیارد مترمکعب است که در سال گذشته ۲۲.۱۱ میلیارد مترمکعب بوده و کاهش یک درصدی را ثبت کرده است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب بوده، اکنون پرشدگی سدها به ۴۴ درصد رسیده است.

براساس این گزارش، موجودی مخزن ۱۹ سد در کشور کاهش داشته است که از این بین می‌توان به کاهش ۳۳ درصدی حجم سد ۱۵ خرداد در حوضه قمرود، کاهش ۵۵ درصدی حجم سدهای چاه نیمه در استان سیستان‌وبلوچستان و کاهش ۱۶ درصدی حجم مجموع سدهای پنج‌گانه تهران اشاره کرد.

حجم آب سد استقلال، ۱۲۵ درصد و شمیل و نیان در استان هرمزگان ۲۴۰ درصد رشد داشته است. همچنین در استان خوزستان حجم سد دز ۴۴ درصد و زنجیره کارون ۱۲ درصد افزایش یافته است.

حجم آب سد دوستی در خراسان‌رضوی کاهش ۳۰ درصدی و آب سد شیرین‌دره خراسان‌شمالی کاهش ۱۶ درصدی دارد. همچنین در حوضه قمرود و سد گلپایگان کوچری شاهد کاهش سه درصدی مخازن و در استان کرمانشاه در سد گاوشان و سلیمان‌شاه با کاهش ۲۴ درصدی حجم مخازن مواجه هستیم. علاوه بر این در سد شهر بیجار گیلان نیز وضعیت مخزن نشان‌دهنده افزایش ۲۴ درصدی است.

در همدان نیز سدهای اکباتان و آبشینه ۸۱ درصد کاهش و در زنجان سد تهم ۴۸ درصد و سد ایلام ۴۸ درصد کاهش حجم مخزن را تجربه می‌کند. درمجموع ۱۳ سد حوضه دریاچه ارومیه ۱۵ درصد، سد یامچی در استان اردبیل ۱۱ درصد و سد درودزن و ملاصدرا در استان فارس ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش مخزن داشته است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود اکنون به ۲۶۲ میلیون مترمکعب رسیده که برابر ۲۱ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را ثبت کرده است.

کد خبر 596528

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میزان ذخایر آب در سدهای کشور آب سدهای کشور خروجی سدهای کشور ذخیره آب سدهای کشور وضعیت ذخیره آب سدهای کشور آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای کشور آخرین وضعیت ذخایر آبی سدهای کشور بزرگترین سدهای کشور حجم آب در مخازن سدهای کشور حجم آب سدهای کشور ذخایر سدهای کشور ذخیره سدهای کشور کاهش ذخیره آب سدهای کشور وضعیت ذخیره سدهای کشور سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود کاهش آب مخزن سد زاینده رود پروژه سد زاینده رود ذخیره آب سد زاینده رود افزایش خروجی سد زاینده رود ذخیره سد زاینده رود بازگشایی سد زاینده رود حجم آب در سد زاینده رود میزان آب سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد مترمکعب بوده نسبت به سال سدهای کشور سال گذشته درصد کاهش درصدی حجم میلی متر ۴۴ درصد سال آبی حجم سد حجم آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری صبح شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی با رویکرد کاهش زمان رسیدگی توانست رتبه سوم را کسب کند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری به ۱۶ روز رسیده است.

وی تعداد دادخواست‌های واصله در سال ۱۴۰۲ را چهار هزار و ۹۲۰ دادخواست اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان هشت درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به چهار هزار و ۵۰۱ دادنامه صادر شده در سال گذشته گفت: از این تعداد هزار و ۴۲۰ فقره به صورت سازشی حل و فصل شده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان به تعداد دو هزار ۹۵۹ نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۵ درصد کاهش داشتیم و تنها استانی هستیم که سیر نزولی داشته و بیانگر حفظ و صیانت از شغل و اشتغال شده است.

خواجه مظفری اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار در واحدهای مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۲ بازرسان کار به تعداد هفت هزار ۵۳۹ مورد بازرسی انجام دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۸۱ بازرسی مربوط به کارگاه‌های پر خطر بوده است که در نتیجه این بازرسی‌ها و ارائه آموزش‌ها در سال ۱۴۰۲ منجر به کاهش ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال ۱۴۰۱ شده است.

وی یادآور شد در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل تعاون و کار در زمینه آموزش عمومی و تخصصی در خصوص حفاظت و بهداشت کار ۲۷ هزار و ۱۷۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و نمایندگان کارفرمایان ارائه شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری و کار فرمایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵۲ تشکل در استان داریم که ۷۷ درصد تشکل کارگر و ۲۳ درصد تشکل کارفرمایی بوده که برای سال جاری افزایش ۱۵ درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

کد خبر 6089720

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته