Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر شهرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات باور خرمای سیستان و بلوچستان در این مدت دچار آسیب شد به طوریکه نخلستان‌ها تحت تاثیر طوفان و باران و رطوبت دچار ریزش میوه و ترشیدگی محصول شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین برآودهای انجام شده مبلع خسارت به نخلستان‌های سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد شده که پیگیری جبران آن به طور ویژه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.
وی بیان کرد: از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹هزار و ۷۱۸ هکتار بارور بوده و سالانه بیش‌از ۲۵۰ هزار و ۸۹۸ تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
شهرکی اظهارداشت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود. 
وی گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران قرار دارد. 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش‌از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات، خرما و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی سامانه مونسون خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی سامانه مونسون سیستان و بلوچستان کشاورزی سامانه مونسون خسارت مالی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمرادی در تشریح این خبر، افزود: براساس بارشهای فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان، حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت، از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پیرو بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

کد خبر 6089068

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت