Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار احمدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بار‌ش‌های اخیر در فصل و زمان درستی نبودند و زمانی که بارش در خارج از زمان خود و با سرعت بیشتر از حد معمول رخ دهد زمانی برای نفوذ در زمین پیدا نمی‌کند.

رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت از خاک چهارمحال و بختیاری افزود: خشکی زمین و مقطعی بودن بارش سبب شد تنها درصد کمی از آب سیل ذخیره شود که تاثیر زیادی بر مقدار آب‌های زیرزمینی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمستان معمولاً ۳۰ درصد بارش‌ها نفوذ می‌کند اما اکنون کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد از بارش‌های اخیر ذخیره شده است.

احمدی‌فر اظهار داشت: دبی آب سیلاب در بارده ۵۵ مترمکعب در ساعت گزارش شد که کل آب در یک روز تخلیه شده و از آنجایی که مخازن آبخیزداری رسوب‌گیر هستند تنها مقداری رسوب ذخیره شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس آبخیزداری و حفاظت خاک عدم نفوذ سیل بارش آب های زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان از روز امروز چهارشنبه تا جمعه در حالت آماده‌باش قرار دارند.
کیانی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری