Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم کامیاب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار گفت: در این مرمت و بازسازی که با مشارکت میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی روستای اکبرآباد انجام شد آواربرداری و حمل نخاله‌های مخزن، پاشیر و پلکان، احیای پلکان ورودی، نصب پنجره‌های مخزن، آجرفرش محوطه مخزن و پاشیر و نصب کتیبه سردر ورودی آب‌انبار اکبرآباد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مرحله نخست مرمت و ساماندهی آب‌انبار تاریخی اکبرآباد در مدت حدود سه ماه انجام شد و در تلاش هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز مرحله دوم مرمت و ساماندهی کامل آب انبار، شامل استحکام‌بخشی سردر ورودی و سقف مخزن و نورپردازی آب انبار انجام شود.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار گفت: رسیدگی و ساماندهی به میراث فرهنگی روستای اکبرآباد یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

کامیاب با بیان این که روستای تاریخی اکبرآباد در ۱۶ کیلومتری جاده اصلی رشتخوار به خواف قرار دارد افزود: آب‌انبار اکبرآباد در جنوب غرب این روستا قرار گرفته و این سازه آبی در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۶۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: طبق کتیبه سردر ورودی، ساخت این آب‌انبار در دوره قاجار و به دستور ذوالفقارخان قرایی و با تلاش و اهتمام فرزندش محمدحسینخان قرایی در سال ۱۳۲۲ به اتمام رسید.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار با اشاره به این که روستای اکبرآباد از جمله روستا‌های تاریخی رشتخوار است گفت: هم اکنون این روستا دارای سه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است که شامل محوطه شهر تاریخی جیزد، آب انبار تاریخی اکبرآباد و قلعه تاریخی است و ۲ اثر تاریخی دیگر آن برای ثبت در فهرست آثار ملی در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی آب انبار تاریخی میراث فرهنگی آب انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد