Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دانایی نیا با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها غفلت شده است، گفت: از جمله مهمترین این ظرفیت‌ها در بحث گردشگری و میراث فرهنگی است.

او با بیان اینکه روستا‌های کاشان و استان اصفهان سرشار از آثار فرهنگی و بافت منحصر به فرد است، ابراز داشت: غفلت از بافت و معماری روستایی در سطح استان باعث شده است که در معرض نابودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیرمجاز معماری روستایی را نشانه گرفته است، تصریح کرد: در صورت ادامه این روند می‌توان گفت تا ۱۰ سال آینده معماری روستایی در شهرستانی مثل کاشان وجود نخواهد داشت.

او با بیان اینکه بازدید از روستا‌های شهرستان کاشان و مشاهده ملموس مشکلات و چالش‌های موجود را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از این روستا‌ها مثل پنداس و نشلج را می‌توان به عنوان روستای هدف گردشگری نیز برشمرد.

دانایی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های روستای پنداس از بخش برزک شهرستان کاشان به منظور ترویج و توسعه گردشگری گفت: بودجه‌ای برای ثبت ملی بافت روستای پنداس در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه ثبت ملی یک روستا به نفع کل مجموعه آن است، افزود: این موضوع باعث می‌شود تا اتفاقاتی که برای بافت‌های تاریخی برخی دیگر از روستا‌ها  افتاده است تکرار نشود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه لازم است مردم و بومیان محلی هر روستا نیز همکاری لازم را با دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه داشته باشند، تاکید کرد: توسعه گردشگری روستایی می‌تواند سبب رونق کسب و کار و تقویت بنیان اقتصادی خانوار‌های روستایی شود.

 

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری معماری روستایی توسعه گردشگری معماری روستایی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان

 بنابر اعلام شرکت گاز استان اصفهان، فردا سه شنبه یازدهم اردیبهشت جریان گاز به علت تعمیرات شبکه در شهرک بزرک و روستا‌های ویدوج، ویدوجا، ازوار، سعدآباد و نابر و مسیر‌های منتهی به این مناطق از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ قطع خواهد شد.


در این مدت همچنین جریان گاز در روستای علی آباد و صحرای نجم آباد برخوار و مسیر‌های منتهی به این مناطق قطع است.


از مشترکان تقاضا می‌شود در این مدت شیر‌های وسایل گاز سوز خود را بسته نگه دارند و از دست زدن به کنتور و رگلاتور خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان