Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:29:40 GMT

کرونا تاریخ انقضای مشخصی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۴۵۹۳

کرونا تاریخ انقضای مشخصی ندارد

یک اپیدمیولوژیست گفت: تجربه دنیا از کرونا تجربه جدیدی است و تاریخ انقضای مشخصی هم ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید سوری - اپیدمیولوژیست در مورد احتمال ابتلای مجدد به امیکرون گفت: این ویروس کاملا هوشیارانه و هوشمندانه کار می‌کند و به عنوان بازیگر اصلی جامعه بشری را به دنبال خودش می‌کشاند؛ بطوریکه حجم محدودی از ویروس جامعه جهانی را زمین‌گیر کرده و لذا باید یاد گرفت که در کنار این ویروس، چگونه زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان فعال است، اظهار کرد: اگر ما شرایط را برای انتقال ویروس و ابتلای بیماری فراهم کنیم قطعا بیمار می‌شویم و این زنجیره انتقال هم شش حلقه دارد مانند وجود عامل بیماری‌زا و تغییرات آن، وجود میزبان حساس (افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی)، امکان انتقال ویروس از فرد مبتلا به فرد سالم.

سوری در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکیدکرد: در شرایط اپیدمی که یک بیماری در جامعه غالب است هر فرد مبتلا به بیماری با علائم شدید و نزدیک به بیماری غالب، به احتمال قوی همان بیماری را گرفته و بنابراین اول باید فرض را بر کووید ۱۹ گذاشت و در مرحله بعد هم با انجام تست پی سی آر و بررسی سایر علائم بالینی آن را تأیید و یا رد کرد.

این متخصص اپیدمیولوژی با بیان اینکه هوشمندی ویروس برای ما قابل پیش‌بینی نیست گفت: میزان کشندگی ویروس در سویه امیکرون بر خلاف واریانت دلتا پایین آمده و تعداد مرگ و میر به اندازه گذشته نیست، اما هیچ تضمینی هم وجود ندارد که جهش‌های بعدی ویروس مجددا باعث شدت مرگ و میرها نشود.

وی معتقد است که تعداد مرگ و میر و بستری‌ها نباید مبنای تصمیم گیری و قضاوت در حوزه مدیریت اپیدمی باشد و باید اصلاحاتی را در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور