Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه پوشش‌های محافظ پایه آب پاوان با یک عایق حرارتی ویژه در نمایشگاه ایران نانو حضور خواهد داشت، عایقی که جایگزین مناسبی برای عایق سنتی فعلی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گروه پوشش‌های محافظ پایه آب پاوان با یک عایق حرارتی ویژه در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ حضور خواهد داشت، عایقی که برای صنعت ساختمان بسیار جالب توجه بوده و جایگزین مناسبی برای عایق سنتی فعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نرگس صفاریان، رئیس هیئت‌مدیران این شرکت می‌گوید: «این اولین دوره حضور ما در نمایشگاه فناوری‌نانو است که قرار است محصول نانویی خود را در این نمایشگاه معرفی کنیم. این محصول یک پوشش عایق حرارتی است که جایگزین محصولات سنتی می‌شود. استفاده از نانومواد موجب بهبود عملکرد این عایق حرارتی شده به طوری که ضریب انتقال حرارت در این محصول کاهش و گرمای ویژه‌ی پوشش افزایش یافته است. این پوشش در ضخامت‌های بسیار کمتر نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع در تاسیسات ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. ماندگاری این عایق بالا بوده و فاقد خوردگی رایج در پوشش‌های صنعتی است، خود این عایق به سطح می‌چسبد و به دلیل حذف میعان، دوام بالایی دارد.»

این دانش‌آموخته رشته شیمی آلی می‌افزاید: «این محصول برای کاهش دمای سطوح خارجی تجهیزات صنعتی از قبیل مخازن و راکتور‌ها مناسب بوده و همچنین موجب کاهش مصرف سوخت و انرژی در تجهیزات با دما و انرژی حرارتی بالا بویژه پتروشیمی‌ها، پالایشگاه و صنایع فلزی می‌شود. در صورت استفاده از این عایق نانو در ساختمان‌ها، جذب گرما کاهش یافته و از انتقال سرما از طریق پشت بام‌ها، دیوار‌ها و شیروانی‌ها جلوگیری می‌شود. انتظار داریم به دلیل ویژگی‌های این محصول استقبال جالب توجهی از آن صورت گیرد.»

صفاریان می‌افزاید: «۱۵ سال قبل یک محصول آمریکا را خریداری کردیم، ولی بعد‌ها به دلیل تحریم‌ها واردات این محصول با چالش‌هایی مواجه شد. زمانی که دریافتیم نانومواد مورد استفاده در تولید این محصول آمریکایی در ایران تولید می‌شود، اقدام به مهندسی معکوس آن کرده و این عایق را بازطراحی کردیم.»

وی از تولید سفارشی این محصول خبر داد که براساس درخواست مشتریان، این محصول تولید و تحویل داده می‌شود. در حالی که ظرفیت تولید این عایق یک تُن در ماه است و مسئولان این شرکت امیدوارند که نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر این فناوری به صنعت ساختمان باشد.

ممانعت از انتقال حرارت از طریق تابش، عدم تولید دود یا آلاینده شیمیایی در اثر قرارگیری تحت شعله مستقیم، انعطاف پذیری، سهولت استفاده و آب‌گریز با قابلیت عبور بخار آب از جمله ویژگی‌های این عایق حرارتی است.

عایق‌های حرارتی نانویی یکی از گزینه‌های مهم در این حوزه است که با ذخیره انرژی گرمایی در محیط‌های مسکونی و صنعتی باعث کاهش میزان مصرف انرژی و حفظ محیط زیست شده و صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی به همراه خواهد داشت. این پوشش‌ها با مکانیسم بازتابش انرژی حرارتی و تغییر در ضریب حرارتی، افت دما و در نتیجه ذخیره انرژی خواهد داشت، چرا که این مواد در سطح مولکولی و ماکروسکوپی طراحی شده‌اند و هوا را در بین ذرات به دام می‌اندازند. از آنجایی که هوا در سطح مولکولی به دام می‌افتد، یک نانوعایق و نانو پوشش حتی با چند اینچ ضخامت می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. برخی نانومواد از خواص بی‌نظیری مانند سطح ویژه و تخلخل بالا، چگالی پایین، هدایت حرارتی کم، شفافیت بالا و ثابت دی‌الکتریک بسیار پایین برخوردار هستند.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو با عنوان ایران نانو ۱۴۰۱ از تاریخ ۹ الی ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. شرکت‌ها تا انتهای مرداد فرصت دارند که با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانی exhibition.nano.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عایق حرارتی ایران نانو فناوری نانو عایق حرارتی ایران نانو پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

دریافت 59 MB

نفت واژه‌ای موجز با داستانی پرایجاز، قهرمانانی شاخص و تاریخی بسیار شنیدنی‌ است… 

نفت در قاب خاطرات مردم این سرزمین هم غرورآفرین، هم پرجذبه، هم پررمزوراز، هم نمود نعمت، هم محل آرامش و هم محل پرسش است…

صنعتی که هرگاه توسعه یافته و با دانش روز همگام شده و رشد کرده، موجبات ترقی در مناظر دیگر صنعت و توسعه کشور را فراهم آورده است. 

اکنون نیز این قدیمی‌ترین صنعت ایران‌زمین، بخش مهمی از تاریخ روبه‌رشد صنعت و فناوری را شکل می‌دهد. آنچه در صنعت نفت در حال وقوع است می‌تواند درخشان‌ترین فصل آن باشد و این مهم بسته به توان و خواست همه‌ کسانی است که چراغ‌های روشن این صنعت را فراراه پیشرفت و توسعه‌ پایدار این بوم می‌شناسند.

شرح و بسط توانمندی‌ها، کارایی‌ها و کارگشایی‌های این منبع عظیم و تأثیرگذار انرژی در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و در توصیف اهمیت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همین نکته بس که ممالک صاحب منابع طبیعی در جهان، همواره در تمام عرصه‌های مهم بین‌المللی تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند. 

تلاش و مطالعه، پژوهش و علم‌آفرینی و فعالیت مجدانه در این عرصه، بی‌تردید راه‌حلی دقیق و مستند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای و ملی‌مان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)