Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای دانشجویان و مشمولان غیر غایب که متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر هستند را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای ارائه تسهیلات به مشمولان غیرغایب متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی، این دسته از افراد در صورت نداشتن غیبت سربازی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به‌صورت اینترنتی در این سفر معنوی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کلیه مشمولان غیرغایب که قصد حضور در این مراسم پرشکوه را دارند باید در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه مصادف با اول محرم الحرام تا پایان ماه صفر، از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

در این اطلاعیه شرایط کلی مشمولان برای شرکت در این سفر معنوی شامل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه‌ی علمیه دارای معافیت تحصیلی، مشمولان فارغ التحصیل در مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی،  مشمولان غیر غایب که درخواست‌های معافیت‌های پزشکی، کفالت و موارد خاص در حال بررسی دارند، مشمولان غیر غایب دارای معافیت موقت پزشکی و کفالت در مدت اعتبار معافیت موقت، مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت تا ۱۵ روز مانده به تاریخ اعزام به خدمت، متقاضیان کارت‌های المثنی معافیت و پایان خدمت در صورت وجود سابقه، ثبت و تأیید درخواست در سامانه وظیفه عمومی،  متعهدین خدمت که تعهد آنان در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت شده و به تأیید سازمان وظیفه عمومی رسیده، است.

گفتی است که سربازان حین خدمت بدون نیاز به مراجعه به معاونت‌های وظیفه عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت به منظور شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

در این اطلاعیه بیان شده است، با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه «سماح» برای تمامی زوار اربعین الزامی است. متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال سازمان وظیفه عمومی در سروش به نشانی @khabaresarbazi از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150745 برچسب‌ها اربعین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین خروج از کشور وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید

غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه با همراهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت روز کار و کارگر با حضور در منزل شهید معصوم زاده، با خانواده معظم ایشان دیدار نمود.   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ارومیه در این دیدار اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم آرمان‌های والای شهیدان را حفظ کرده با عزت و سربلندی، راه پر افتخار آنان را ادامه دهیم.   وی با بیان اینکه نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تاثیر بسزایی در اخلاق جوانان دارد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اصلی‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است.   غلامحسین عماری گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند، ما همه به شهدا وابسته ایم و همه مسئولین نیاز دارند که برای تجدید روحیه و بهره گیری از معنویات شهدا، خدمت خانواده شهدا برسند و همه مسئولین به راه شهدا التزام دارند و موظف هستند تا مسائل و مشکلات خانواده شهدا را پیگیری کنند.   وی افزود: رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا، سعادت و افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود و بازماندگان شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و رسیدگی، خدمت رسانی و سپاسگزاری از آنها وظیفه‌ای همگانی است

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند