Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مراکز حوزوی نماینده‌ای در شورای پژوهش مدیریت شهری ندارند، گفت: درحوزه علمیه اصفهان ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکاناتی وجود دارد که اگر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد می‌تواند، نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علیرضا باطنی، صبح امروز -دوشنبه، بیست و چهارم مردادماه- در دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شایسته بود پیش از برگزاری دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، گزارش عملکرد یک ساله برای مطالعه و بررسی در اختیار اعضا قرار می‌گرفت تا پیش از قرائت آن نکات مدنظر برای ثمربخشی بیان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار برقراری ارتباط مجازی پیوسته بین اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شد و افزود: برقراری این ارتباط موجب تشریح به موقع رخدادها، تصمیمات و اتفاقات در نتیجه مانع از انباشت مطالب در چنین جلساتی خواهد شد.

سهم اندک اعتبارات پژوهش و برنامه‌ریزی

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد یک‌ساله ارائه شده در جلسه گفت: در نگاه اجمالی، متوجه شدم که سهم اعتباری پژوهش و برنامه‌ریزی در امور ارائه شده کم است و نیاز به تقویت دارد.

وی با بیان اینکه مراکز حوزوی نماینده‌ای در شورای پژوهش مدیریت شهری ندارند، افزود: در حوزه علمیه اصفهان ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکاناتی وجود دارد که اگر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد، می‌تواند نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام باطنی درباره پیشنهاد برای تعیین سقف اعتباری قراردادهای پژوهشی در شهرداری، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که باید پژوهش‌ها را تقسیم بندی کنید و سپس بر اساس این درجه بندی، سقف قراردادها تعیین شود، به عنوان مثال پژوهش‌های الف، ب، ج و د تعیین و برای هر نوع، سقف معین و قابل دفاع مشخص شود و برای قراردادهای پژوهشی فراتر از آن سقف قراردادها به شورای اسلامی فرستاده شود.

در ابتدای جلسه کارشناسان مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر به بیان نسبت مرکز پژوهش‌ها با شورای اسلامی شهر اصفهان، روند شکل‌گیری و نوع فعالیت‌های مرکز پژوهش‌ها در دوره‌های مختلف، معرفی ارکان و هیئت امنا و همکاران مرکز پرداختند همچنین اهداف و وظایف مرکز پژوهش‌ها و تأکیدات منشور راهبردی شورای شهر در بخش پژوهش به بحث گذاشته شد.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان تا پایان تیرماه به تفکیک، وضعیت پیشرفت، نسبت فعالیت‌ها با اهداف و وظایف مرکز، کاربست اجرایی، ارائه شد.

کد خبر 596554

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پژوهش مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حوزه علمیه اصفهان شورای اسلامی شهر مرکز پژوهش ها مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد