Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ طرح مدیریت تعارض منافع که کلیات آن، آبان ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، طرحی که به گفته موافقان آن قرار است با مبارزه با فساد، ارتقاء اعتماد عمومی و افزایش سلامت اداری از موضوع تعارض منافع جلوگیری کند. 

به گفته یک منبع آگاه، جزییات این طرح در کمیسیون بررسی شده و هفته آینده برای بررسی نهایی و تصویب به صحن کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز رفع تعارض را یکی از اصلی‌ترین شعارهای خود عنوان کرده بود، انتظار می‌‌رود نمایندگان با جزییات آن نیز در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی موافقت کنند. 

غول انحصار وکالت نحیف‌تر از قبل

یکی از بخش‌هایی که در صورت تصویب این طرح دچار تغییر خواهد شد، روند صدور مجوز وکالت توسط کانون وکلاست. 

به این صورت که چون مطابق بند ح ماده۳ این طرح و در راستای جلوگیری از تعارض منافع، نهادی که خود ذی نفع است نمی‌تواند برای جذب نیروی جدید که به نوعی رقیب محسوب می‌شود آزمون قبولی برگزار کند؛ بنابراین در صورت تصویب این طرح، برگزاری آزمون وکالت دیگر در حوزه اختیارات کانون وکلا نخواهد بود و توسط نهاد دیگری برگزار می‌شود و کانون وکلا دیگر تنها باید برای قبول شدگان مجوز صادر کند. 

با توجه به تلاش‌هایی که توسط مجلس و وزارت اقتصاد برای رفع انحصار از حوزه وکالت با تصویب و اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شده بود و کانون وکلا تاکنون از اجرای این قانون خودداری کرده، تصویب و قانونی شدن طرح مدیریت تعارض منافع می‌تواند کمک شایانی به رفع انحصار از این حوزه کند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کانون وکلا اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط ایران همچنان گرفتار تورم بدفهمی از علم اقتصاد! ۱۴۰۱/۵/۲۴ مشاهدات جالب و آموزنده از بازار مسکن کانادا ۱۴۰۱/۵/۲۴ هزینه های مدارس دولتی باید از کجا تامین شود؟ ۱۴۰۱/۵/۲۴ ریخت و پاش کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای بادآورده نفتی ۱۴۰۱/۵/۲۴ دولت احکام بازنشستگان را اصلاح می‌کند؟ ۱۴۰۱/۵/۲۴ بسته کاهش پایدار تورم؛ داستان اصلاحات روسیه ۱۴۰۱/۵/۲۳ آخرین ویدیو ها جشن سالگرد عقد بازیگر معروف زن در اینستاگرام غوغا کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۲:۳۰ لحظه هولناک ریزش آپارتمان / باز هم گود برداری غیر اصولی حادثه ساخت ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۹ کتک کاری دلخراش زن و شوهر در آرایشگاه زنانه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۹ تاکسی سمند با امکانات عجیب ماشین های لاکچری! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۶ این خودروها خوراک سرقت هستند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۱:۲۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۳:۱۲ کانون وکلا دیگر حتی آزمون وکالت هم نمی‌تواند بگیرد ۱۳:۱۱ جشن اولین سال به قدرت رسیدن طالبان + فیلم ۱۳:۰۹ قیمت جدید برنج ایرانی / برنج ارزان شد! ۱۳:۰۰ چرا صبح ها اضطراب می گیریم؟ ۱۲:۵۷ استیبل کوین آکالا هم همبستگی خود با دلار را از دست داد! ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران دوشنبه بیست و چهارم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۲ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰ آخرین جزییات تغییر طرح ترافیک تهران ۱۲:۳۷ واکنش فرمانده کل ارتش به درگیری های اخیر در مرز افغانستان ۱۲:۳۶ ذوب آهن اصفهان در ۶ ماه گذشته ۱۲ محصول جدید تولید کرده است ۱۲:۱۹ عدم رعایت حجاب در عکس پروفایل می تواند به اخراج ختم شود ۱۲:۱۷ استقلال کهکشانی شد + عکس ۱۲:۱۴ کیهان: از گوشه و کنار زمزمه توافقی به گوش می رسد ۱۲:۰۹ ربط دادن وقایع اخیر به مذاکرات اشتباه است ۱۲:۰۵ این جنس مو به شما می گوید چقدر استرسی هستید ۱۲:۰۴ نرخ رسمی ۱۵ ارز کاهش یافت ۱۲:۰۰ کارآفرین ضامن صکوک رازی شد ۱۱:۵۸ تست بینایی؛ با یک نگاه گربه را پیدا کنید ۱۱:۵۶ تاکسی سمند با امکانات عجیب ماشین های لاکچری! + فیلم ۱۱:۵۳ دلار در بازار آزاد به زیر ۳۰هزار تومان رسید ۱۱:۴۳ نخستین سفر پادشاه قاجار به اروپا + عکس ۱۱:۳۷ رشد ۸۴ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز بیست و چهار مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ آخریت قیمت یورو امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند در بازار آزاد امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ جدیدترین قیمت لیر امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ وقتی اولین دستگاه عابربانک در ایران افتتاح شد + عکس ۱۱:۲۶ ایران همچنان گرفتار تورم بدفهمی از علم اقتصاد! ۱۱:۲۲ کار بزرگ طارمی+ عکس ۱۱:۲۰ حمایت موثر از شبکه فروش صنعت بیمه دغدغه مهم نهاد ناظر است ۱۱:۱۴ نرخ پرواز‌های یک طرفه به نجف در اربعین تغییر خواهد کرد ۱۱:۱۴ آینده بازار ارز چه می شود؟ ۱۱:۱۱ کاخ سفید: در بازرسی های خانه ترامپ دخالت نمی کنیم ۱۱:۱۱ کدام زوج ها می توانند از وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومانی بهره مند شوند؟ ۱۱:۰۴ ادعاهای بلینکن علیه ایران در پی حمله به سلمان رشدی ۱۱:۰۳ آمادگی بانک رفاه کارگران برای تامین مالی واحدهای تولیدی فعال در صنعت مس ۱۱:۰۲ سید حسن نصرالله: مقاومت آماده پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیل علیه لبنان است ۱۰:۵۹ کنعانی: احتمال توافق وجود دارد ۱۰:۵۷ سرمایه گذاری در تتر بهتر است یا دلار؟ ۱۰:۵۵ واردات خودرو معجزه نمی کند؛ مشکل جای دیگری است ۱۰:۴۷ دبیر ستاد نهی از منکر: بدحجاب ها جریمه نقدی می شوند ۱۰:۴۳ ذوالنوری: اگر شرایط پیش بیاید باز هم برجام را آتش می زنم ۱۰:۴۱ رشد ۵۳ درصدی مبادلات تجاری ایران با مهاراجه ای ها ۱۰:۳۹ زاکانی: یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران بازداشت شد ۱۰:۳۲ دلهره برجامی بورس / سوخت رسانی پالایشی ها به شاخص کل ۱۰:۲۹ معلمان جدید رتبه بندی می شوند؟ ۱۰:۲۵ مشاهدات جالب و آموزنده از بازار مسکن کانادا ۱۰:۱۷ ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای اجاره داری در تهران اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کانون وکلا تعارض منافع کانون وکلا ۱۱ ۳۵ قیمت ۱۴۰۱ ۵ ۲۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود