Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: معتقدیم لغو تحریم‌های ظالمانه نه‌تنها به نفع دولت و ملت ایران، بلکه به نفع منطقه و اقتصاد جهانی است و در حوزه تأمین انرژی نیز به سود کشورهای اروپایی خواهد بود.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه، ۲۴ مردادماه) درباره جایگزینی ایران در زمینه بحران انرژی در بازارهای اروپا بعد از جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که در سایه بحران انرژی که در جهان شکل گرفته است بتواند بخشی از نیازهای حیاتی و اساسی جهان را در حوزه انرژی بر مبنای شرایط موجود و حتی در سایه تحریم‌ تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری‌ها و معاملات نفتی ایران با طرف‌های مختلف در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد. لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه می‌تواند کمک کند جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در تأمین انرژی مورد نیاز دنیا نقش ایفا کند. این به همت و اراده طرف‌های گفت‌وگو در برجام و مشخصاً دولت آمریکا بستگی دارد.

منبع: شانا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه امنیت انرژی فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند