Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@14:40:48 GMT

بالا گرفتن تب گرانی مسکن در اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۵۵۵۹

بالا گرفتن تب گرانی مسکن در اروپا و آمریکا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد گرانی مسکن سراسر اروپا و آمریکا را در سال ۲۰۲۲ فرا گرفته به طوری که ۱۶ کشور از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس در سه ماهه نخست این سال با تورم دو رقمی مسکن مواجه شده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، جدیدترین اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می‌دهد قیمت مسکن در آمریکا و اروپا طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که متوسط قیمت مسکن در آمریکا طی این دوره 19.4 درصد رشد داشته است. قیمت مسکن در اتحادیه اروپا نیز طی سه ماهه نخست امسال 10.5 درصد و در منطقه یورو 9.8 درصد رشد داشته است.

رشد 19.4 درصدی قیمت مسکن در آمریکا طی سه ماهه نخست 2022 در حالی است که قیمت مسکن در این کشور طی سال 2021 نیز بالغ بر 13.7 درصد رشد کرده بود. در اتحادیه اروپا نیز قیمت مسکن سال گذشته 8.3 درصد و در منطقه یورو 7.7 درصد گران شده بود.

در میان 24 کشور اروپایی به همراه آمریکا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند 16 کشور با تورم دو رقمی مسکن در سه ماهه نخست 2022 مواجه شده‌اند. آلمان و انگلیس هم در بین این کشورها قرار دارند.

بیشترین تورم ثبت شده برای کشورهای اروپایی مربوط به جمهوری چک است که با رشد 24.7 درصدی قیمت مسکن در این دوره مواجه شده است. استونی با تورم 21 درصدی و مجارستان با تورم 20.6 درصدی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فنلاند با تورم 4.3 درصدی کمترین میزان رشد قیمت مسکن در سه ماهه نخست 2022 را در میان کشورهای اروپایی داشته است.

آمریکا از نظر میزان رشد قیمت مسکن در رتبه پنجم قرار گرفته است. میزان رشد قیمت مسکن در آلمان نیز طی سه ماهه نخست امسال 12.3 درصد و انگلیس نیز 10.1 درصد بوده است. فرانسه نیز با رشد 7 درصدی در قیمت مسکن مواجه شده است.

میزان رشد قیمت مسکن در سایر کشورهای اروپایی طی ماه‌های ژانویه تا مارس 2022 عبارت است از: هلند 19.5 درصد، لیتوانی 19.1 درصد، ایسلند 17.9 درصد، لتونی 17.3 درصد، اسلونی 16.9 درصد، ایرلند 14.9 درصد، اسلواکی 14.2 درصد، لهستان 13.6 درصد، پرتغال 13 درصد، سوئد 10.3 درصد، سوئیس 8.7 درصد، یونان 8.6 درصد، اسپانیا 8.5 درصد، نروژ 7.8 درصد، دانمارک 6.7 درصد، بلژیک 6.4 درصد، و ایتالیا 4.6 درصد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میزان رشد قیمت مسکن طی سه ماهه نخست مواجه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)