Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان به طور موفقیت آمیز گروه خونی ۳ اهدا کننده کلیه را تغییر داده اند. این دستاورد ذخیره کلیه های موجود برای پیوند عضو را به خصوص در گروه های اقلیت قومی افزایش می دهد.

 این امر تاثیر مهمی بر بیمارانی خواهد داشت که در انتظار دریافت پیوند عضو هستند.

به طور کلی کلیه فردی با گروه خونی A را نمی توان در بدن فردی با گروه خوبی B یا بالعکس پیوند زد اما تغییر گروه خونی عضو اهدایی به «O» سبب می شود تا پیوندهای بیشتری برای افراد بدون توجه به گروه خونی آنها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا محققان دانشگاه کمبریج توانستند از یک دستگاه پرفیوژن نورموترمیک (دستگاهی که به کلیه انسان متصل می شود تا خون حاوی اکسیژن را از طریق این عضو منتقل کند تا درآینده از آن بهتر استفاده شود) خون حاوی نوعی آنزیم را در کلیه فرد اهدا کننده به جریان بیندازند.

این آنزیم نشانگرهای گروه خونی را پاک می کند که در رگ های کلیه جریان می یابند و به این ترتیب گروه خونی عضو پیوندی به «O» تبدیل می شود.

سرنا مک میلان دانشجوی دکتری در دانشگاه کمبریج می گوید: هنگامیکه آنزیم را به بخشی از بافت کلیه انسان تزریق کردیم و به سرعت شاهد آن بودیم که آنتی ژن ها از بین رفتند، امیدوار شدیم. پس از آن متوجه شدیم این فرایند قابلیت اجرایی دارد و ما فقط باید گستره پروژه را ارتقا دهیم تا آنزیم به کل کلیه های انسانی انتقال یابد.

او در ادامه افزود: با دریافت کلیه های فردی با گروه خونی B و پمپاژ کردن آنزیم مذکور در عضو بدن با استفاده از دستگاه پرفیوژن نورموترمیک، طی چند ساعت یک کلیه با گروه خونی B به گروه «O» تبدیل شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد