Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه نظرات خود را درباره مذاکرات وین، حمله  به سلمان رشدی، رواج خودنمایی، آزادی بیان، توان مدیریتی تیم اقتصادی کابینه و مشارکت اجتماعی بیان کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متاسفانه در پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوریکه در متن همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی‌آزمایی رفع تحریم نیز به‌جای ایران به آمریکا سپرده شده است!

وی اضافه کرد: ضمن اینکه ضروریات حداقلی یک توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی‌مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تبدیل ارز حاصل از فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و اقتصادی نیز در پیش‌نویس حل نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از خطراتی که موجب عدم اتمام مذاکرات و امتیازگیری غرب در آینده از ایران در موضوعات فراتر از هسته‌ای همچون دفاعی و منطقه‌ای می‌شود، عدم رفع موضوع تحریمی FTO در توافق و حواله دادن آن به پس از توافق است. لذا تعیین هر ضرب‌الاجلی برای توافق بدون رفع این مسائل مورد پذیرش نیست.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد هم با هشتگ های شهید همدانی و قاسم سلیمانی در توییتر نوشت: کی شود دریا ز پوز سگ نجس؛ کی شود خورشید از پف منطمس

مالک شریعتی نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: در صحن علنی مجلس: تلاش می‌کنند ایران را مسوول رسمی حمله به رشدی معرفی کنند که قطعا صحت ندارد. ما از کسی ترسی نداریم اما قبلا سیاست جمهوری اسلامی در ماجرای قیام شیعیان بحرین توسط رهبر انقلاب بیان شده: «هرجا دخالت کنیم، صراحتا می‌گوییم»

همچنین علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد هم در حساب مجازی نوشت: حال که انتخابات گرمدره به دلیل تخلفات گسترده ابطال گردید، انتخاب شهرداری پاکدست، فسادستیز، توانمند و به دور از باندهای قدرت و ثروت، حداقل انتظاری است که مردم شریف این شهر دارند و به جهت ایجاد امید باید بر این اساس عمل شود.

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران هم در توییتر عنوان کرد: رواج بی حیائی و خودنمایی با زیرپا گذاشتن احکام شرع، به ضرر سلامت اجتماعی و استحکام خانواده و اصلاح جمعیت است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان نیز توییت کرد: اگر آزادی بیان است چرا نقد هولوکاست جرمه؟ چرا به اسراییل از گل نازکترگفتن جرمه؟ اگر نفرت پراکنی مذموم است، چرا اسلام هراسی آزاد است؟ چرا در کشتاری که دست یک موبور در کار است، طرف اختلال روانی دارد اما اگر ۱۰ نسل قبل فرد، مسلمان باشد، تروریسم است؟ بهتراست غرب اول تناقضهای خود راحل کند!

وی در توییت دیگری عنوان کرد: یک چهارم از فرصت دولت آقای رئیسی گذشت. افزایش قیمت و تورم فراتر از انتظار و توان مردم بود. بخشی ناشی از گذشته و بخشی هم از حذف یکباره و تاحدی تندروانه ارز ترجیحی ناشی شد. در سال دوم این عوامل تورم زا وجود ندارد. می ماند توان مدیریتی تیم اقتصادی کابینه که البته به یک اصلاح جدی نیاز دارد.

همچنین احسان ارکانی نماینده مردم شهرستانهای ‎نیشابور و فیروزه و زبرخان توییت کرد: در فراز و نشیب‌های مدیریت اجرایی کشور و انتقادات به برخی وزرای کم‌تجربه، بازهم تنظیم‌گری، تجربه و مدیریت دکتر مخبر بعنوان معاون اول رئیس جمهور و شخص دوم هیات دولت، محوری قابل اتکا و اطمینان‌بخش است. مطالبه اصلی مجلس، هماهنگ‌تر شدن وزرا و تیم اقتصادی با معاون اول رئیس جمهور است.

بهروز محبی نجم آبادی ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد هم در توییتی با هشتگ دیدار با برکت، نوشت: امروز ۲۳ مرداد جلسه خوبی را بعد از جند ماه پیگیری به همت برادرم سید محسن دهنوی برگزار کردیم، ۲۲ عضو شورا و شهرداری های حوزه دیار سربداران حضور داشتند. مباحث جدی و پایه ای مطرح شد و مهندس جمالی نژاد وعده های خوبی داد، قرار شد در جلسه ای با ایشان جمع بندی کامل شود.

وی در توییت دیگری با هشتگ استان خراسان غربی، عنوان کرد: آقای رئیس جمهور؛ کهن دیار سربداران با پیشینه ای تاریخی بعنوان مهد اولین حکومت شیعی دوازده امامی با موقعیتی راهبردی و وسعتی قابل توجه و۶ شهرستان و۱۲ شهر پایه و مسافتی طولانی از مرکز استان بزرگ خراسان رضوی از هر مکانی در ایران اسلامی برای استان شدن شایسته تر است.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: یاری‌گری این انقلاب در طول سال‌های حیاتش جز با حضور مردمی جوانان میسر نشده، چه در بحران جنگ، چه در بحران کرونا، چه در جهاد سازندگی، چه در پیشرفت‌های علمی و ورزشی این جوانان بودند که یکه تاز میدان بودند.

وی اضافه کرد: در ایام گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بر این گزاره تاکید می‌کنم که نمی‌توان به آینده کشور امیدوار بود جز با مهیا ساختن بستر حضور بیشتر آنان.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، سید مصطفی میرسلیم ، شهر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سید مصطفی میرسلیم شهر تهران نماینده مردم تهران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران

نماینده تهران در مجلس نسبت به انتشار برخی اخبار مبنی بر جدایی شهرستان ری از تهران واکنش نشان داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،  به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری تاکید کرد: بنده مخالف هرگونه جابجایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری هستم.

وی با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جابجایی بدون شک موجب به وجود آمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین از ارسال نامه‌‌ای از سوی تعداد از نمایندگان تهران به وزارت کشور خبر داد و عنوان کرد: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان تهران طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار عدم تغییر وضعیت شهرستان ری در تقسیمات کشوری شدیم و تاکید کردیم که این شهرستان باید جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند