Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا قربانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه اینکه خراسان شمالی جزو های استان فعال در حوزه کشاورزی است، بنابراین شرکت‌های دانش بنیانی که در امر کشاورزی فعالیت می کنند در اولویت همکاری قرار دارند.

وی افزود: گرچه سایر شرکت دانش بنیان نیز در حوزه آی تی و صنعت مورد حمایت قرار می گیرند اما این اعتبار با توجه به نیازسنجی های استان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های پیش روی این مجموعه است، گفت: ارتقای سطح پارک علم و فناوری استان از سطح سه به بالاتر و افزایش ۱۵ هکتار زمین دیگر به اراضی این پارک از برنامه های در دستور کار این نهاد است.

 وی با بیان اینکه مسوولان برای تامین اراضی پارک های علم و فناوری در شهرستان ها همکاری کنند، افزود: به لحاظ فضای فیزیکی در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مشکلی وجود ندارد ولی مسوولان برای واگذاری زمین در شهرستان های گرمه، رازوجرگلان و جاجرم باید کمک حال پارک علم و فناوری باشند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها مجاز هستند تا املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان واگذار کنند.

قربانی با اشاره به حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان، بیان کرد: در صورتی که شرکتی تعاونی در زمینه فناوری، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کند از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می شود که «آراد لیان» با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر از جمله این شرکت ها محسوب می شود.

کلنگ احداث مجتمع نمایشگاه و تحقیقات و فناروی "گلچین فوم" در محل پارک علم و فناوری خراسان شمالی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع بر زمین زده شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد شرکت دانش بنیان کشاورزی خراسان شمالی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری بیست و ششمین سفر استانی دولت و حضور در دیار فرهنگ‌ها و قومیت‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت دانش بنیان کشاورزی بجنورد شرکت دانش بنیان کشاورزی خراسان شمالی پارک علم و فناوری خراسان شمالی دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید