Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:24:24 GMT

جزئیات جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور وزیر صمت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۵۶۴۲

جزئیات جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور وزیر صمت

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه امروز این کمیسیون که با حضور وزیر صمت برگزار شد، جزئیاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: امروز در سه موضوع دستور کار داشتیم؛ یکی در رابطه با موضوع اسقاط خودرو بود؛ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه و بودجه، ۱۰ درصد از خودروهای قرعه کشی در سامانه باید برای کسانی که خودروی اسقاطی دارند، عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما پیگیر این مسئله بودیم و 2 بار قرعه کشی انجام شد که این 10 درصد اعمال نشد؛ مسئولان وعده دادند که در قرعه کشی های بعدی حتما این کار را انجام بدهند و ۱۰ درصد از کسانی که خودروی فرسوده دارند، با لیست مجزایی در قرعه کشی شرکت کنند و بر اساس اسقاط خودروشان می توانند از خودروهای قرعه کشی استفاده کنند.

پژمانفر با بیان اینکه موضوع دوم جلسه امروز درباره انتخابات اصناف بود، اظهار کرد: تعدادی از این انتخابات برگزار شده و تعدادی هنوز برگزار نشده و به تاخیر افتاده است. موضوع انتخابات اصناف یکی از مسایل مهمی بوده که به بهانه های مختلف، در انجام آن تاخیر به وجود آمده است و آقای وزیر صنعت امروز در این باره توضیحاتی ارائه دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مسئله سوم جلسه امروز، مابه تفاوت بین قیمت ها با توجه به تغییر نرخ ارز بود که این کالاها رقم قابل توجهی نسبت به گذشته تغییر قیمت داشته است. ما باید بررسی کنیم که آیا این مابه التفاوت به بیت المال برگشته است یا خیر. آقای وزیر صمت درباره نحوه برگشت آن و محاسبات این قضیه توضیحاتی دادند که ان‌شاءالله در ۲ هفته آینده گزارش کامل آن را از طریق وزارتخانه خواهیم داشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت خودرو قرعه کشی خودرو خودرو اسقاطی ثبت نام خودرو فرسوده وزارت صمت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وزیر صمت قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج