Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از صحت‌سنجی میزان اشتغال گلستان توسط چهار اداره کل بازرسی استانداری، اداره کل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد.

حسینعلی خواجه مظفری در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تعهد اشتغال استان گلستان در سال ۱۴۰۱، ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که تاکنون هشت هزار و ۵۹۲ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده و حدود ۲۸ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما متولی اشتغال هستیم، افزود: از آنجایی که مردم آمار ما را نمی پذیرند وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سه طریق پیامکی، تماس تلفنی و حضوری اشتغال ایجاد شده را صحت‌سنجی می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر چهار اداره کل بازرسی و اداره کل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری گلستان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میزان اشتغال استان گلستان را صحت‌سنجی می‌کنند، بیان کرد: این چهار اداره کل از امروز بازدید میدانی خود را در سطح استان گلستان آغاز کرده و در کنار صحت سنجی شغل ایجاد شده، مسائل، مشکلات و موانع بر سر راه اشتغال را بررسی می کنند تا نتیجه را به کارگروه اشتغال برسانند.

خواجه‌مظفری با بیان اینکه بازدید میدانی چهار دستگاه اجرایی گلستان برای بررسی اشتغال، زمینه اعتماد مردم را جلب می کند، بیان کرد: برای افراد با مدرک زیردیپلم و در حوزه کارگری در استان مشکل اشتغال نداریم اما مسئله این است که همه به دنبال شغل بهتر هستند نه آنکه دنبال شغل باشند.

وی با بیان اینکه در اشتغالِ فارغ التحصیلان دانشگاهی با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: متأسفانه آمار دقیقی از بیکاران فارغ التحصیل وجود ندارد، آمارها نشان می دهد ۸۰ درصد مهارت‌آموزان مشغول به کار می شوند و این افراد نه تنها در درون کشور که در کشورهای اروپایی نیز فرصت اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات جامعه ما فقدان فرهنگ اشتغال است، تصریح کرد: امروز مهارت آموزی آنقدر اهمیت پیدا کرده که برخی از اساتید دانشگاه و یا دانشجویانی با مدرک فوق لیسانس و دکتری با حضور در مراکز فنی و حرفه ای به دنبال کسب مهارت هستند که هیچ ایرادی ندارد.

خواجه‌مظفری با بیان اینکه ۹۷ درصد اعتبارات آموزشی صرف آموزش های نظری و سه درصد صرف آموزش های مهارتی می شود، تصریح کرد: اخیراً فنی و حرفه ای با اجرای برخی از طرح ها مانند «کهاد» به دنبال مهارتی کردن دانشجویان است تا در زمان فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

وی درباره علت محاسبه آمار جمعیت شاغل با معیار «یک ساعت کار در هفته» گفت: این تعریف بر اساس استاندارد سازمان بین‌المللی کار ارائه شده و براساس آن تمام افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در زمان مرجع حداقل یک ساعت کار کرده باشند شاغل محسوب می‌شوند که البته ما نیز به این تعریف معترض هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بین المللی کار سامانه رصد گلستان مهارت آموزان استانداری گلستان اداره کل تعاون استان گلستان کار و رفاه اجتماعی گلستان صحت سنجی کل تعاون اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین