Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با هفتمین روز از شهادت امام حسین(ع) دسته‌های سینه‌زنی در منطقه ۱۶ تهران به راه افتادند. در این مراسم معنوی شهروندان‏، ایثارگران، بسیجیان و نیروهای شهرداری این منطقه حضور داشتند. 

«سید مهدی حسینی» ‌معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ با اعلام این خبر گفت: «همه برنامه‌هایی که برای عزاداری‌سالار شهیدان در نظر گرفته شده با هدف‌ ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی اباعبدالله‌الحسین(ع) از ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی قیام عاشورایی، ایجاد وفاق و همدلی و تقویت وحدت و انسجام ملی و اسلامی با تکیه بر آیین، آداب و رسوم سنتی و اصیل ایرانی‌ـ اسلامی، تعالی معنوی و اجتماعی جامعه اسلامی با تقویت روحیه ایمان، ایثار، تعمیق معرفت دینی، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام شد.»

«سیدمهدی حسینی» با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت هیئات، خیریه‌ها و گروه‌های خودجوش مردمی در اجرای برنامه‌ها گفت: «تأکید بر احیا و حفظ آیین و رسوم سنتی و مردمی عزاداری حسینی(ع)، تأکید بر مسجدمحوری و خانواده‌محوری در اجرای برنامه‌ها، برنامه‌ریزی ویژه برای حضور و مشارکت فعالانه نوجوانان در آیین‌های عزاداری، پرهیز از هر گونه بدعت‌گذاری و اشاعه خرافه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا، تکریم پیرغلامان و خادمان اهل‌بیت(ع)، تأکید بر حفظ محیط‌زیست، پرهیز از رهاسازی پسماند و پاکیزه نگه داشتن محیط شهری و... از رویکردهای اجرایی ویژه‌برنامه‌های این ایام است.»

او ادامه داد:«برپایی خیمه‌های زندگی حسینی در راستای تجلیل از پیرغلامان، تعزیه‌خوانی و دمام‌زنی، نقالی و پرده‌خوانی عاشورایی، مراسم عزاداری و مداحی، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری نشست‌های تخصصی، چارپایه‌خوانی، عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری هیئت‌های بانوان در بوستان بانوان در راستای تبیین و پیاده‌سازی سبک زندگی حسینی در میان خانواده و زنان و دختران جامعه، خودروآرایی و موتورآرایی با محصولات و اقلام ویژه ماه محرم (پشت‌نویسی، پرچم، کلیشه و...)، اجرای تعزیه در یکی از اماکن و بوستان‌های منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای، راه‌اندازی ستاد نخبگانی تولید و توزیع محتوای لازم از قبیل طراحی گفتمان و شعار و تولید متن سخنرانی، شعر و کتاب، لوح فشرده و...، سوگواره و مسابقه زندگی حسینی، تولید محصولات فرهنگی و هنری چند رسانه‌ای مثل عکس و کلیپ و... با موضوع سبک زندگی حسینی (هنرمندان و اهالی رسانه) و... از جمله برنامه‌هایی است که به همت اداره فرهنگی، ادارات اجتماعی نواحی شش‌گانه و سرای محله‌ها نه‌گانه اجرا شد که با استقبال بی‌نظیر شهروندان همراه بود.»

به گفته حسینی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ تا پایان ماه صفر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 697981 برچسب‌ها امام حسین محله همشهری آنلاین عاشورا شهرداری شهردار منطقه ۱۶ اربعين تهران اجتماعی ماه محرم - اربعین ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امام حسین محله همشهری آنلاین عاشورا شهرداری شهردار منطقه ۱۶ اربعين تهران اجتماعی ماه محرم اربعین ماه محرم زندگی حسینی برنامه ها منطقه ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین