Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست خبری وزیر نیرو ‌صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی اکبر محرابیان، با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: همانطور که می‌دانید در حال حاضر در پیک مصرف برق قرار داریم، مسئله‌ای که سال گذشته را به گونه‌ای پشت سر گذاشته‌ایم که ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ضمن تاکید بر جزئیات تقاضای برق گفت: سالانه ۴.۵ درصد میزان افزایش تقاضای برق داریم، در حالی که اگر اقدامات درستی  انجام نمی‌شد و این ناترازی به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسید و مشکلات چندین برابر می شد.

وی افزود: سال گذشته شاهد خاموشی‌های وسیعی بودیم که مشکلات زیادی را برای زندگی مردم به وجود آورد، امروزه وابستگی زندگی همه افراد به برق بسیار فراوان شده و همین امروز متوسط دمای کشور ۳۸ درجه سانتی گراد است که در سال گذشته حدود یک و نیم درجه دمای کمتر بود.

محرابیان تاکید کرد: به ازای هر درجه باید ۱۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه کرد، در برخی از نقاط کشور حدود ۴ تا ۵ درجه افزایش درجه داشته ایم، بر این مبنا البته در برخی از شهرها عدد ۵۴ درجه ثبت شده که رکورد محسوب می‌شود و مجموعا تابستان گرمی را داشته‌ایم.

وزیر نیرو تاکید کرد: اگر متوسط سال های مختلف کشور را بسنجیم ما سالانه ۴.۵ درصد رشد مصرف انرژی داشته ایم اما امسال با وجود صرفه جویی های مردم این میزان به ۴.۸ درصد رسیده است. البته این مسئله به معنای رشد اشتغال در کشور نیز هست و اگر ناشی از مصرف خانگی باشد باز هم نکته مثبتی خواهد بود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو تامین برق وزیر نیرو داشته ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه، دیپلماسی انرژی دولت را به عنوان راهبردی مهم در راستای تحقق آن هدف معرفی کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر نگاه این دولت، افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه است. دولت سیزدهم در طول چند سال گذشته سعی داشته به جای دست پا زدن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران با چند کشور اروپایی، روابط خود با کشور‌های همسایه را توسعه و تعمیق دهد. این دولت سعی کرده با اتخاذ چنین رویکردی منافع ملی ایران را به بهترین نحو ممکن محقق سازد.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تعاملات ایران با کشور‌های همسایه در حوزه انرژی یقیناً منفعت بسیار زیادی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد. تداوم دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم می‌تواند به افزایش ثبات سیاسی در منطقه و همینطور تامین منافع تمامی کشور‌های همسایه منتج شود؛ لذا، این سیاست دولت به نفع ایران و همه کشور‌های مجاور خواهد بود.


وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی دولت سیزدهم این است که به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات، به فکر سیاست گذاری‌های فعال در راستای فروش نفت و گاز و استفاده از درآمد‌های حاصله برای رشد اقتصادی کشور است. بر اثر همین سیاست گذاری‌ها بود که ما توانستیم زمینه را برای فروش منابع نفت و گاز را فراهم کنیم و به رشد اقتصادی مطلوب سال گذشته برسیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی و فروش نفت و گاز کشور بر اثر سیاست گذاری‌های درست و تلاش مسئولان به دست آمد. تجربه ثابت کرده است، هر جا به داشته هایمان اتکا کرده‌ایم و به توان داخلی اعتماد داشتیم، نتیجه خوبی برای اقتصاد ایران حاصل شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت خام ، گاز ، صادرات نفت ، دیپلماسی انرژی ، وزارت نفت ، دولت سیزدهم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9z

دیگر خبرها

  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد